lördag 4 november 2017

Calm mood

Jag tror bestämt att jag har legat av mig lite på att fota mig själv, har alltid tyckt att selfies och vilken vinkel som blir bäst har varit ganska enkelt fram tills nu.
Nu tycker jag att allt verkar blev skevt och konstigt.

Men nu var det ju inte det vi skulle prata om utan jag tänkte visa upp en sminkning ( kors i taket).
Köpte för lite mer än en månad sen Linda Hallberg Cosmetics Infinity palette och jisses så nöjd jag är med den. Den är otroligt användbar då den har bra skuggor till både ögon och kinder. Highlightern Virgio är magisk!
Paletten velade jag om väldigt länge då jag tycker att jag har så otroligt mycket smink men gav tillsist upp och gick in på mitt lokala Kicks för att köpa den och har sedan dess använt den i princip varje gång jag sminkat mig ( nästan dagligen dvs).
Utöver paletten så har jag även köpt fyra crayons som jag också föll ordentligt för och planerar definitivt på att köpa fler. De jag har i dagsläget är Greige core, Daring mood, Calm mood och den senaste inköpet är Whipple Flash. De är supermjuka, lätta att sudda och sitter riktigt bra. Jag har använt samtliga som bas med en primer under och då sitter de en hel dag för mig.


Ansikte:
Klaris Illuminating BB cream
Clarins instant concealer 02
Lumiere Salmon concealer
NARS light reflecting powder
Linda Hallberg cosmetics Infinity palette Andromeda

Ögon:
NARS Smudgeproof eyeshadow base
Linda Hallberg Cosmetics Clam mood crayon
Linda Hallberg Cosmetics Infinity palette Cigar, Zwicky, Virgio, Maffei
L´Oréal Volume million lashes Fatal
Maybelline Brow precise fiber filler brow mascara Medium brown


I denna sminkning så har jag använt Calm mood crayon som bas och över den har jag sedan använt skuggan Cigar över för att få en mer olivgrön nyans.
I globlinjen har jag även använt lite av Zwicky och mitt på locket samt under ögonbrynet och vid den inre ögonvrån har jag Virgio. Har även använt mig av skuggan Maffei för att tona ut Zwicky och Cigar ovanför globlinjen.




Halsbandet är från Shop Dixi och heter Devil's curse choker.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar