tisdag 10 januari 2017

Stone Fox

Jag har ju inte varit så aktiv alls här på bloggen under hela 2016 men jag har faktiskt saknat att blogga. Mitt Instagram har istället varit mitt val när jag ska lägga upp bilder i och med att det är så sjukt smidigt. Försöker just nu fixa så att jag kan få ett flöde av bilderna på instagram till bloggen.
I söndags så skulle jag ut och handla och blev lite sugen på att testa ett nytt läppstift som jag haft ett tag men inte vågat använda.

Nyx liquid suede i färgen Stone Fox är ett grått flytande läppstift och kanske inte det mest lättburna men jag tycker faktiskt att det är sjukt snyggt. På mig får färgen en hint av grönt i vissa ljus men jag tror inte riktigt att det syns på bilden.
Formulan är riktigt skön på läpparna, det blir matt men inte torrt och är väldigt lätt att måla med. Hållbarheten är inte dålig men det sitter inte hela dagen och genom måltid utan att man behöver bättra på det. Med en annan färg så kanske man inte behöver bättra på då det verkar kunna fada ganska bra men just med grått så blir det liksom inte snyggt med halvdant.

Jag höll resten av sminkningen enkel utöver att jag gick loss ganska ordentligt på highlightern. Den highlighter jag använt här är min nuvarande favorit Makeup Revolution Pro Illuminate som jag köpte tack vara P'ssions hyllingar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar