lördag 3 december 2016

OPI Washington DC




Jag är lite ( episkt) sen på bollen att skriva om OPIs höstkollektion men mina naglar har varit i sånt dåligt skick att jag har varit tvungen att ha en paus från att måla dem och låta dem återhämta sig lite och jag vill gärna testa lacken först och känna efter vad jag tycker om formulan och kollektionen som helhet.

Under hösten nu har jag börjat testa denna kollektion och är positivt överraskad faktiskt. Alla lack som jag har använt från kollektion har haft en väldigt bra formula, glider på lätt på nagel och täcker bra med 1-2 lager lack. Generellt så upplever jag att de lack jag testat blir snäppet mörkare på nagel än vad de är i flaskan.

OPI Suzi- First Lady of nails, OPI Stay of the lawn!!, OPI CIA- Color is awesome,  OPI "Liv" in the grey,  OPI Shh...It's top secret

OPI Pale to the chief, OPI Inside the ISABELLEtway, OPI Yank my doodle, OPI Freedom of peach, OPI Never a dulles moment.

OPI Madame President, OPI by popular vote, OPI Kelly blossom, OPI Squeaker of the house, OPI We the female. 


Alla swatches nedan har jag publicerat på min instagram ( linaflyg) tidigare.



OPI Stay off the lawn! och OPI Pale to the chief

OPI Stay off the lawn är ett fanstastiskt grönt lack som jag visste att jag skulle gilla från första ögonkastet. Pale to the Chief var jag skeptisk till då jag genrellt inte brukar använda beiga lack men den har en väldigt trevliga formula och är lätt att jobba med.

OPI CIA- Color is awesome

OPI CIA- Color is awesome är onekligen ett awesome lack. Tealfärgat och på bilden så har jag bara 1 lager också. Över har jag en blandning av OPI Polka.com och OPI Rainbow connection.

OPI Kerry Blossom

OPI Kerry Blossom är ett vampigt mörklila lack, den blir mörkare på nageln än vad den ser ut att vara i flaska men så otroligt fint.

OPI Shh...It's top secret

OPI Shh... It's top secret är ett lack som jag inte riktigt trodde att jag skulle gilla då det är brunt men väl på nageln så är det perfektion. Blir också snäppet mörkare på nageln än i flaskan. Detta lack är också väldigt glansigt även utan toplack. På bilden ovan har jag haft lacket i 5 dagar och glansen är fortfarande imponerande. 

OPI Suzi- First lady of nails

OPI Suzi- First lady of nails visste jag att jag skulle älska då olivgrönt är en av mina favoritfärger. På min accentnagel har jag MAC Star Trek Skin of Evil. 

OPI Madame President

OPI Madame President beskrivs som commanding red av OPI men för mig och på mig så är detta lack mer rosa än rött. Vilket för mig är något positivt då jag har lite svårt för klarröda lack. Denna skulle man kunna komma undan med 1 flödigt lager av lacket men jag har 2 tunna istället.


Jag ser fram emot att testa fler av lacken ur denna kollektion då jag är övertygad om att de håller samma standard som dessa men är just nu på en liten minipaus när det kommer till att måla naglarna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar