måndag 21 december 2015

Nuvarande hudvårdsrutinen: Beauté Pacifique

 I höstas så fick jag helt plötsligt torrhetseksem på ena kinden och inget av det som jag brukade använda hjälpte särskilt bra.
I den akuta fasen när det var som värst så bytte jag ut min olja från The Body Shop serum in Oil mot Bon Liquid gold pure tissue oil vilket gjorde det hela lite bättre. Sedan bestämde jag mig att kolla om Skincity kunde hjälpa mig och rekommendera något bra.
Det var serien Beauté Pacifique som jag fick rekommendera och det råkar också vara produkter som jag varit väldigt nyfiken på ett tag. Nu är ju den serien billig men jag hade turen att först klicka hem serumet när de hade 20% på märket och resten av dem klickade jag hem nu under adventskalender då det var hela 35%. Jag tycker hittills att det verkar vara väldigt lovande produkter och jag är förtjust i flera av dem men kan inte recensera dem än då jag inte använt dem tillräckligt länge.

Submersive Serum Paradoxe-
Detta serum har jag använt sen i slutet av oktober och jag älskar den! Fantastiskt serum som gör att in hy känns mycket mer återfuktad än vad den gjort med någon annan olja/serum. Innehåller Squalane som första ingrediens och det gör mig riktigt imponerad. Jag kan inte riktigt se att jag vill vara utan denna i framtiden och det bli spännande att se hur huden reagerar på långsikt.

Enriched Vitamin A anti-wrinkle eye creme-
Känns väldigt återfraktande och skönt för ögonpartiet. Står att man kan känna av en sveda i huden i början när man vänjer in den med Vitamin A men det är inget jag känt av.

Super3 Booster-
Denna har jag som nattkräm, första veckan tog jag den varannan natt men har nu kört varje natt. Tycker den känns väldigt återfuktande vilket gjorde mig väldigt förvånad då den egentligen ska vara för blandhy. Jag har torr hy och hittills så tycker jag den fungerar väldigt bra.

D-force Vitalizing Anti-age Day creme-
Dyrgripen som jag köpte, den kostar nu 899 kr vilket jag tycker är i saftigaste laget och jag förväntar mig under. Det är en ganska fet kräm eller balm skulle jag vilja säga och den känns väldigt skön på . Hittills så är det denna som jag känner mig mest skeptisk kring men jag förväntar mig ganska mycket för det priset också.

Överlag skulle jag vilja säga att jag gillar dessa produkter och jag vill testa mer från deras sortiment men känner att jag behöver ta det lite pö om pö då jag dels vill vänja in huden ordentligt men sen så är det ju inte den billigaste serie som man kan tänka sig.

1 kommentar:

  1. Hej! Blev också rekommendera denna serie när jag gjorde deras hudvårdstest. Har bara använt produkterna i ca 2 veckor (varannan dag) så jag märker inte så stor skillnad. Du som har haft den lite längre. Märker du någon skillnad på din hud mot andra produkter du använt? Med vänlig hälsning Erica

    SvaraRadera