söndag 27 december 2015

L´Oréal Casting creme gloss nivå 2- Black Cherry

Jag bestämde mig lite hipp som happ i början av december att jag var fruktansvärt less på min hårfärg och ville bli mörkare. Spanade lite av vad som fanns ute i affärerna men jag ville helst ha en toning och inte en permanent hårfärg Nu brukar i och för sig intensivtoning sitta otroligt bra på mitt hår också så brukar alltid få utväxt ändå men jag tänker att intensivtoningen förhoppningsvis är mer skonsam. Som det slumpades så sprang jag på ett erbjudan på Åhlens där L´Oréal Casting crème gloss var tag 2 betala för 1 och det var en intensivtoning.
Velade ganska länge angående nyansen då jag inte ville ha guldbrunt som jag brukar ha utan få in mer rött eller lila.
Den första nyansen som jag slog till på var Chocolate Truffel som jag köpte två förpackningar av då jag trodde att det skulle behövas i mitt hår vilket det absolut inte behövdes. En förpackning räcker gott och väl på mitt hår i den längd det är nu,
Chocolate Truffle är en väldigt fin färg, inte så mycket mörkare än den jag hade och med en hint av rött men jag ville ju egentligen bli ännu mörkare i håret så jag lät det vila i tre veckor och sen tog jag en ny omgång.
Valet föll då på Black Cherry och det var mer det jag var ute efter, en djup färg som skiftar mot rött. Otroligt snyggt och verkar sitta ovanligt bra för att innehålla röda pigment, tycker inte att det har sköljt ut något på de gånger jag har tvättat det men behöver lite mer tid för att se hur de håller de kommande 6 veckorna.
Färgen täcker också grått hår väldigt bra, jag har en del i mitt hår ( vi kan väl kalla det slingor av silver?) och de syns inte just nu. Nu brukar det ju vara silverslingorna som släpper färg först så ska bli spännande att se hur det håller i sig.
Här ser man mitt hår när det är alldeles nyfärgat med Black Cherry.

Hittills så är jag väldigt nöjd med resultat och är väldigt glad för att den röda färgen hittills verkar sitta bra i håret. Det var också väldigt lätt att tona håret med denna, nu är jag ju ganska van då jag har tonat mitt hår ett flertal gånger innan men tyckte ändå att det gick väldigt smidigt. 

1 kommentar:

  1. Snyggt! Jag gillar också L'Oreal Casting Creme Gloss. Har tonat mitt hår med den i några år nu, "min" färg är Dark Chocolate. Tycker också att den sitter väldigt bra.

    SvaraRadera