onsdag 30 december 2015

Länkkärlek: Fröken Rosa,Bjooti och Olfakta

Jag har ju varit ganska inaktiv under året som gått men det betyder inte att jag slutet läsa bloggar och intresserat mig för skönhetsprodukter. Det finns ett antal bloggare som jag kollar hos regelbundet men jag tänkte att jag skulle ta och lyfta fram 3 av dem här.


En av de bloggar som jag älskar att läsa är Fröken Rosa.
Des som driver bloggen är förutom otroligt trevlig och rolig också helt grym på att skriva och jag älskar hennes recensioner! Nu lär det ju inte finnas någon som missat henne men om ni mot förmodan inte är en trogen följare redan så tycker jag att ni ska spana in hennes blogg. Fröken Rosa är en av mina favoritbloggar!


När jag var alldeles ny inom skönhetsdjungeln och funderade på att börja blogga så var det några bloggare som jag följde slaviskt samt som också faktiskt gjorde att jag vågade ta steget själv. Katta hade bloggen Bjooti och jag tyckte den var helt fantastisk, minns fortfarande första gången som jag träffade henne på ett event och hur nervös jag var.....Katta lade ned sin skönhetsblogg 2012 och jag har saknat den sen dess. Den var inte bara informativ utan också väldigt rolig att läsa. Till min stora glädje märkte jag hyfsat nyligen att hon återupplivat bloggen igen ( YAY!!) så jag tycker att ni alla ska klicka in er och ge henne some love and attention! Katta skriver otroligt bra, det finns en anledning varför jag slaviskt följt hennes andra bloggar och det är för att hon helt enkelt är rolig och skriver väldigt medryckande.


Julia, min parfymguru, är den som väckte mitt parfymintresse när hon började blogga hos Daisy Beauty samt genom en föreläsning om parfym som hon höll på ett event. Det finns ingen som kan beskriva en doft såsom Julia göra faktiskt och hon skulle nog kunna sälja på mig vilken parfym som helst. Hon lämnade bloggande men är nu åter med en egen blogg som heter Olfakta som naturligtvis handlar om parfym.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar