onsdag 23 december 2015

Julen hos The Body Shop- Frosted Plum och makeup

 Ska erkänna att jag när jag såg vad som skulle lanseras hos The Body Shop till julen blev väldigt besviken då min favorit inte dök upp i år heller, jag älskade Candied Ginger och Ginger Sparkle och hoppas alltid på att få se en nylansering av dem men icke.
Årets nykomling är istället Frosted Plum och jag skulle vilja beskriva den doften som lätt fräsch och lite syrlig. Jag är mer förtjust i den än jag trodde, den känns som en väldigt bra doft även om jag inte skulle vilja påstå att den är så julig.

Produkterna som lanseras i denna serie är:
Bath Fizzers 225 kr
Body Scrub 225 kr
Shower gel 90 kr
Soap 45 kr
Body butter 195 kr
Shimmer lotion 165 kr
Shimmer mist 195 kr
Hand cream 60 kr
Lip balm 95 kr
Scented candle 175 kr

Man lanserar också dofterna Frosted Cranberry och Glazed Apple.

Mina två favoriter från denna serie är Body Butter, vid det här laget så vet ni att jag älskar The Body Shops Body Butter, och Scented Candle. Body Buttern är väldigt återfuktande men går snabbt in i huden. Scented Candle doftar ljuvligt och känns lyxigt. Bath Fizzers är en väldigt rolig idé och jag kan tänka mig att det är en väldigt bra presenten för någon som har badkar.


Makeupen som lanseras går under namnet Swinging Silver och Grooving Gold och det är väldigt tjusiga förpackningar i denna serie. Man har tagit inspiration från 20-talet och slutresultatet känns väldigt lyckat.

The Body Shop lanserar två stycken paletter som kostar 295 kr, en i varmare toner och en kalla och precis som vanligt så är jag svag för den som går mot det varmare.
Swinging Silver innehåller fyra stycken skuggor i kalla färger där silver, blått och grått står i fokus. Den här paletten skriker nyår för mig och ser fram emot att göra en sotning med den.
Grooving Gold innehåller fyra skuggor i varma färger där det är koppar, lila och guld som står i fokus. Som ni ser så kunde jag inte låta bli att använda denna innan jag hann fota. Älskar såna här färger och de är riktigt fina på. Bäst och mest pigment får man om man antingen har en klistrigare bas eller också fuktar penseln lite lätt. Den koppriga skuggan är helt otroligt fin.

The Body Shop släpper också nagellack, eyeliner och läppstift till denne kollektion, läppstiften är från det ordinarie sortimentet som fått en ny förpackning.  Självklart finns också The Sparkle som alltid släpps till jul och som känns extra passande när inspirationen kommer från 20-talet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar