söndag 27 december 2015

Grooving Gold


Min julmakeup gick i guld och lila vilket jag skulle vilja påstå är en klassisk Lina-look.
Jag valde att ta med mig The Body Shops palett Grooving Gold upp till föräldrarna under julen tillsammans med min älskade palett från Smashbox, Full Exposure travel palett. På det sättet så får jag i princip alla färger jag skulle kunna behöva då Grooving Gold innehåller lila, koppar och guld och Full Exposure travel palett innehåller neutrala färger som är både matta och glittriga.
Senare på kvällen så lade jag också till röda läppar.
Håret har jag lockat med hjälp av pin curls som jag sov i över natten, man kan också göra dem lite snabbt om man fuktar slingorna, fäster upp dem och sen fönar håret torrt men föredrar helt klart att ha dem i över natten.

Bas:
The Body Shop Moisture foundation 05
Anastasia Beverly Hills concealer 2.5
Palina Preppy Eye pure skin concealer 1
Lumiere minerals Salmon concealer
The Body Shop Honey Bronze Highlighting dome 02 och 03
Maybelline Matte maker powder 20 Nude Beige

Ögon:
Urban Decay Primer potion Eden
Kiko Cosmic Glam Kajal-eyeliner duo 01
The Body Shop Grooving Gold
Smashbox Full Exposure travel palette
L´Oréal Volume Million lashes i Feline

Ögonbryn:
L´Oréal Brow artist plumper Medium/Dark
Viva la Diva Eyebrow Fine liner

Läppar:
'The Body Shops Lip & Cheek Velvet stick Red

Jag började med att grunda med UDPP Eden och efter att det hade fått torka ordentligt så lade jag den ljusa kajålen från Kiko över hela locket. Då den är lite klistrig och ljus så är den en perfekt bas för skuggorna från The Body shop. På locket lade jag sen den koppriga skuggan till ungefär strax efter mitten locket därefter så gick jag in med den ljusare lila skuggan över den yttre delen av locket och den mörkare lila skuggan i det yttre v:et. Som highlighter under ögonbrynet använde jag den matta benvita skuggan från Smashbox och vid den inre ögonvrån den guldiga från The Body Shop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar