tisdag 31 mars 2015

Veckans kvintett: fem produkter från veckan som gått v.13

Veckorna bara flyger förbi, jag bort fortfarande i min evakueringslägenheten och håller just nu på att planera det sista för köket och badrummet. Snart har jag bott där i ett halvår vilket känns både skumt och bra.
Mina favoriter från veckan som gått är främst hudvårdsprodukter då jag har haft lite torrare hud nu en period och plockade då fram mina trogna produkter som alltid fungerar.

Lush UltraBland
Väldigt bra och mild rengöring för huden, jag använder denna som steg två i min rengöringsrutin. Jag använder en olja för att tvätta bort sminket och så använder jag denna till att rengöra huden med. Det som jag tycker så mycket om med denna är att den inte gör min hy stram och jag får inga röda fläckar av den utan den lugnar ned min hy istället.

The Body Shop Drops och Youth
Trodde inte att denna skulle bli så populär hos mig men den fungerar faktiskt riktigt bra och är väldigt skön på. Min hy verkar gilla den väldigt mycket också och jag känner mig återfuktad och lugnare i huden när jag använder denna.

The Body Shop Vitamin E Serum-in-oil
Använder denna efter Drops of youth och innan fuktkräm, det är en helt ljuvlig olja som luktar underbart och känns fantastiskt på huden. Detta är nog femte gången som jag köper denna olja.

Laura Mercier Caviar Stick i Orchid
Var inte kärlek vid första ögonkastet utan första gången jag testade så tänkte jag vilket skräp men sen kom jag på att jag inte skulle blenda den så mycket samt inte göra så mycket innan den torkade och då fungerade det mycket bättre. Fin krämskugga i en vacker lilarosa nyans, använder den ofta ensam på locket och den ger mest en hint av något på locken. Ska absolut prova fler färger.

Maybelline Browsatin
Var väldigt skeptisk ska erkännas men jag blev otroligt förstjust i denna redan efter första användningen. Den är lätt att använda, ger fina och markerade ögonbryn som håller hela dagen.

Var lite svårt att välja ut mina favoriter från förra veckan ,har några fler produkter som jag använt flitigt som förtjänar att omnämnas men det får bli en annan gång,



1 kommentar:

  1. Oljeserumet använder jag också! Passar bra till min normal-torra hy :)

    SvaraRadera