onsdag 7 januari 2015

Top 14 nagellack 2014

Jag har burit många lack på naglarna detta år, har ju lackat mig precis som vanligt även om jag tagit det lugnare med att blogga så därför så har inte alla dessa lack kommit upp i egna inlägg. Vissa har jag visat på instragram och några få visas för första gången nu.
Jag har försökt att inte tänka för mycket när jag valt ut mina favoriter utan jag har dels gått på minnet och sen också snabbt bläddrat igenom mina bilder och valt ut de som jag känt/känner extra för. Har säkert glömt flera lack som jag gillat men dessa var helt enkelt de som stod ut lite exta. Som vanligt så listar jag inte de lack som kommit ut under året utan de som jag burit och gillat extra mycket under året som gått.
Så utan innebörds ordning kommer här mina top 14 lack för 2014.

1. Indigo Bananas Hermes
Fantastiskt fint duokromt lack med prismatiskt glitter, otroligt vackert helt enkelt.


2. Nubar Purple Candy
Lilarosa neon som har ett blått skimmer, helt otroligt vackert!



3. Maybelline Coral Heat
Har varit väldigt svag för korall i år och denna pastelliga neon föll jag för i somras.




4. OPI Hotter than you Pink
Neonrosa med blått skimmer, jag älskade detta lack i flaskan och ännu mer på naglarna.


5. Essie Strut your stuff
Ett bränt poolblått lack, jag hade det både på tårna och på fingrarna under sommaren.



6. OPI Do you have this color in Stock-holm
Kan nog vara det finaste lila lack som jag har, i alla fall bland krämlacken. Blålila lack som går på som en dröm.


7. OPI DS Titanium
Det här lacket är så otroligt vackert ute i solen så det är hel magiskt. En grå bas med prismatiskt glitter.


8. The Body Shop Hemp over heels
Är sjukt svag för ärtgröna lack så det var kärlek vid första ögonkastet


9. Formula X Turbulent
Formula X har otroligt många fina lack och efter att ha stått och velat en stund föll valet på detta annorlunda lack med svart, vitt och turkost glitter. Otroligt snyggt.



10. ILNP Nostalgia
Bilden gör inte lacket rättvist alls för Nostalgia är helt magiskt på naglarna och så tydligt mutlikromt. När jag bar detta så kunde jag sitta och bara stirra på naglarna ibland.



11. OPI Comet in the sky
Skulle vilja säga att detta lack är det snyggaste glitterlack som lanserats under året, så otroligt fint.



12. Essie Tuck it in my tux
Inte ett lack som jag trodde att jag skulle gilla men det blev så otroligt tjusigt på. Vitt, mjölkigt och det täcker helt på tre lager.


13. Essie Summit of Style
Ett annat fint glitterlack som lanserat under året och väldigt unikt. Färgen är en bronsigare guld eller lite av en roséguld.


14. OPI Live.Love.Carneval
Koralliga lack är jag väldigt svag för och denna skönhet bar jag flera gånger under sommaren.





1 kommentar:

  1. Oj så många snygga lack! Blir alldeles till mig i trasorna! :) Föll pladask för nr 7, 11, 12, 13 och 14! Pure love! <3
    Kram!

    SvaraRadera