måndag 19 januari 2015

Silver för det nya året


Till nyårsafton så tänkte jag först ha röda läppar och en ganska klassisk look men sen när jag tog fram produkter och började leka lite så var det tydligt att det skulle bli en sotning i silver och svart.
Eftersom jag hade tid så tog jag tid på mig med att lägga lager på lager av produkter.
Passar också på att visa min nya frisyr, har skaffat mig en long bob  och jag trivs väldigt bra i min kortare frisyr.

Ansikte:
Emite Makeup Foundation primer dry/normal skin
L´Oréal Infallible foundation i True Beige
Anastasia Concealer i 2.5
Shisedo Eye zone corrector i light 102
Lumiere Minerals Salmon concealer
Elf Baked blush i Pinktastic

Ögonbryn:
Anastasia Brow wiz i Brunette
Maybelline Browdrama i Medium brown

Ögon:
Nars pro prime base
Maybelline color tattoo i Infinite white
Urban Decay Uzi
Urban Decay Creed
Urban Decay Buck
Sleek Makeup Graphite palette
Wet n Wild Brulée
L´Oréal Super liner Silkissimi i Sedutive black
L´Oréal So couture mascara

Läppar:
MAC Prep & Prime lips
Jane Iredale lipstick i Lucy

Jag började med att grunda med Nars pro prime base och Maybellines color tattoo i Infinite white.
Uzi som är en ljus silver, nästa så att den är vit lade jag på hela locket med hjälp av mitt finger.
Buck som är en mellanbrun ganska neutrala skugga svepte jag lätt strax ovanför globlinjen för att ha en övergångsfärg mellan det svarta och huden.
Därefter så tog jag skuggan Creed lade den i det yttre v:et  och suddade in den i globlinjen och lite uppåt.
Graphite paletten från Sleek är flera år gammal men den innehåller flera skuggor i olika nyanser i silver så jag tog den ljusaste samt näst ljusaste silverskuggan och lade den ljusaste på den inre tredjedelen av locket och den näst ljusaste på mitte av locket.
Den innehåller också olika svarta skuggor så jag tog först den mörkgråa skuggan och lade den på den yttre tredjedelen av locket och sedan sotade jag in den svarta skuggan för att förstärka globlinjen och sotigheten i sminkning. Jag har också undvikit att ta upp skuggan för högt mot ögonbrynet då jag ville ha en mer kattaktig form på sminkning samt att det lätt kan bli lite mycket om man tar upp det för långt när man använder skimmriga skuggor.

Som highlighter under ögonbrynet har jag den matta skuggan Brulée och vid den inre ögonvrån har jag en blandning av Uzi och den ljusa vita skuggan från Graphite paletten.
Längs med den nedre fransraden så upprepade jag mönstret som jag hade på locket så vitt, silver till svart.
På läpparna valde jag att ha ett rosa läppstift för att plocka upp det rosa i min klänning.

1 kommentar: