tisdag 6 januari 2015

Pure Rouge

Denna sminkning är från början av december när jag skulle på Interstellar och sen dess så har den blivit liggande. Är dock så förtjust i sminkningen så tänkte att den förtjänar att få dyka upp. Älskar denna typ av look med röda läppar och som bekant så är jag också riktigt förtjust i L´Oréals pure reds.

Ansikte:
AnneMarie Börlind BB creme i Beige
Anastasia concealer i 2.5
Shisheido Eye zone corrector i light 102
Lumiere Minerals Salmon concealer
ELF baked blush i Pinktastic

Ögonbryn:
Anastasia Brow Wiz i Brunette
Maybelline browdrama i Medium brown

Ögon:
Nars Pro prime base
Urban Decay Buck
Sleek Makeup Arabian Nights paletten Stallion
Kat von D Ludwig paletten Leather och Tequila
Wet n Wild Brulée
Maybelline Master Graphic eyeliner
The Body Shop eye definer i Moonstone
L´Oréal Super liner Silkissime i Seductive Black
L´Oréal Volume Million lashes So Couture

Läppar:
MAC Prep & Prime lips
L´Oréal Pure Rouge


Jag började med grunda med Nars pro prime och därefter så svepte jag Buck i globlinjen och strax ovanför för att få en mjuk övergång. För att fördjupa globlinjen ytterligare så gick jag in med den mörkbruna skuggan Leather och sedan den svartbruna skuggan Stallion. På locket så har jag svept den skimrande skuggan  Tequila. För att få en mörkare effekt på fransraden så tog jag den svarta kajelen Seductive Black på den övre vattenlinjen. Längs med den nedre franraden har jag suddat Buck och Leather.


Som highlighter vid den inre ögonvrån har jag kajalen Moonstone och skuggan Tequila. Under ögonbrynet har jag Brulée som är en skugga som är snäppet ljusare än min hudton. Eyelinern är den svarta filtspetseyeliner Master Graphic.
På läpparna har jag den röd läppstfitet Pure Rouge från L´Oréals kollektion Pure Red och det är ett rött läppstift som drar mot blått och rosa.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar