onsdag 7 januari 2015

Lär känna mig: 10 fakta


Jag såg detta hos Little miss consumer och Honi och tänkte helt fräckt haka på.
Kör på Marias variant med 10 fakta istället för 5 då jag kom på lite för mycket saker att ta upp.

1. Jag älskar katter, eller djur i allmänhet men främst katter och har tre stycken pälsklingar hemma. Skulle nog lätt kunna utvecklas till en crazy cat lady om jag inte aktar mig. En av de största drömmarna är att få träffa ett stort kattdjur.

2. Har otroligt lätt för att gråta. Jag gråter om något är sorligt men även om saker och ting är fina och gulliga. Christian the lion blir jag tårögd av att bara tänka på.... Om någon i min omgivning börjar gråta så är det också helt kört.

3. Har en stor fascination för skelett, är ju utbildad arkeolog och just döden och mänskliga kvarlevor är något som jag tycker är otroligt intressant.

4. Jag älskar att titta på zombiefilmer men blir samtidigt så pass rädd för dem att jag har svårt att sova och drömmer mardrömmar. Spenderar en del av min tid med att fundera ut flyktstrategier om det skulle bli en zombieapokalyps.

5. Ibland så har jag problem med att behålla uppmärksamheten på ett och samma sak en längre stund, händer ofta när jag är trött då tankarna ofta studsar från det ena till det andra.

6. Kör stenhårt på organiserat kaos

7. Älskar Science fiction och då speciellt Star Wars, Star Trek och Battlestar Galactica.

8. Hatar att laga mat och ibland även att äta, tycker mest att det är till besvär.

9. Är ganska klumpig och med ganska så menar jag att jag kan gå in i dörrkarmar ibland för att jag missar dörröppningen....

10. Jag är rädd för fjärilar, eller om vi ska vara lite mer ospecifik så är jag rädd för flygande insekter med spröt så även gräshoppor, skalbaggar och annat otyg faller in i denna kategori men fjärilar är lite extra obehagliga. Har faktiskt blivit jagad av både en citronfjäril och en ekoxe vilket var mycket traumatiskt. Har även haft fobi för spindlar men det har blivit lite bättre.

1 kommentar:

  1. Kul läsning, sånt här är roligt att läsa :)

    SvaraRadera