söndag 18 januari 2015

Favoriter 2014

Året 2014 har ju onekligen varit ett år där jag har varit dålig på att blogga men jag har å andra sidan lagt upp en hel del bilder på Instagram, om jag ska vara ärlig så har det varit skönt att kunna ägna sig åt andra saker utan att ha dåligt samvete och jag har under våren plugga och tentat av Matte C vilket var en stor bedrift för mig. Under sommaren så passade jag också på att få en vattenläcka i lägenheten så att jag nu bor i en tillfällig lägenhet under tiden renoveringen pågår.
2015 hoppas jag kommer bli ett bra år med nya utmaningar och möjligheter!

Jag har hittat en del nya favoriter under året som har gått även om en del äldre favoriter fortsätter att hänga med år efter år!
Vilka favoriter hade ni under 2014?


Rengöring: Lush Ultrabland 
Rengöringsolja: The Body Shop Camomile silky cleansing oil
Ansiktsvatten: Gilda AHA Lotion
Skrubb: M Picaut Exfoliating peel off mask
Mask: Gilda AHA mask / M Picaut exfoliating peel off mask
Ögonmakeup remover: The Body Shop Camomile waterproof eye &lip makeup remover
Serum: The Body Shop Nutragenics serum/ The Body Shop Vitamin E overnight Serum-in-Oil
Dagkräm: Garden of Wisdom Coconut revival cream
Nattkräm: Dr Hauschka Rosencreme
Ögonkräm: M Picaut Precious Eye cream / Vichy Idéalia eyes


Primer ansikte: Garnier 5 sec Optical blur
Primer ögon: Nars pro prime base
Foundation: L´Oréal Infallible foundation
Färgad dagkräm: AnnMarie Börlind BB cream
Concealer: Anastasia Concealer
Fast puder: Lumene CC powder
Rouge: Nars Orgasm/ Sleek Makeup Fenberry
Highlighter: Lush Ung igen
Bronzer: Dr Hauschka Bronzing Powder
Verktyg ansikte: Real Tecniques Expert face brush

Mascara: L´Oréal Volume Million lash
Mascara Vattenfast: Magnetic lash
Eyeliner/kajal penna: Avon Supershock eyeliner
Eyeliner flytande: L´Oréal Superliner Precious Bronze
Ögonbrynsprodukt: Anastasia brow wiz
Ögonskugga fast singel: MAC Satin Taupe/ MAC Swiss Chocolate
Ögonskugga palett: MAC Spiced Chocolate



Läppstift: Too Faced Loganberry/ Bobbi Brown Rose Brown/ Maybelline Berry Much
Läppbalsam: The Body Shop Hemp lip protector /EOS
Läppglans: Maybelline color elixir / Make up Store Atomic


Duschkräm: The Body Shop Honeymania
Bodybutter: The Body shop body butter Honeymania
Deo: Vichy 48hr Soothing Anti-perspirant / Rexona Maxium Protection
Shampo: Nashi Argan Phyto Repair shampo
Torrshampo: Batiste Dry Shampoo 
Balsam: Nashi Argan Phyto Repair balsam
Inpackning: Nashi Argan Deep Infusion mask
Stylingprodukt: Vision Salt water spray

Handkräm: The Body Shop Absinthe purifying hand butter
Baslack: Essie base coat 
Topplack: Seche Vite top coat
Vårdande nagelprodukt: CND cuticle eraser


Doft:  Huitieme Art Myrriad / Estée Lauder Bronze Goddess / L´Artisan Traversée du Bosphore/ Oriflame Paradise

3 kommentarer:

  1. Vad kul o se några av dina favoriter! Vi hade några gemensamma men vi har ju lite olika parfymsmak jag och du, Oriflame Paradise doftar träslöjd enligt min näsa, haha! Undra om jag har mitt exemplar kvar? Vill nästan leta igen den! :D

    SvaraRadera
  2. Hm, jag har varit lite nyfiken på det där med rengöringsolja. Kanske ska testa Body Shops till mitt vintertorra ansikte.

    SvaraRadera
  3. Många fina och bra grejer på din lista!

    SvaraRadera