söndag 21 december 2014

Veckans kvintett- fem produkter från veckan som gått v.51



Nu var det väldigt längesen som jag listade en veckan kvintett, tror bestämt att det var någon gång i våras men ska försöka ta upp det igen på någorlunda regelbunden basis.
Det har ju börjat bli lite kallare ut även om temperaturen varierar mellan plus och minusgrader vilket ställer till det lite för min hy då den blir väldigt torr när det blir kallare.
Ljuset är inte det bäst på bilderna ovan då ljuset i min tillfälliga lägenhet är lite sådär men tänkte att det duger för just detta inlägg.

L´Oréal Volume Million lashes So Couture-
Jag hade glömt bort hur förtjust jag är i Volume Million lashes men det är ju en helt fantstisk mascara och denna är inget undantag. Den har en plastborste vilket är min favorit, ger mycket svärta och massor med volym. Mascaran håller också min böj väldigt bra samt att den sitter bra på fransarna.

The Body Shop Hemp Lip conditioner-
Hempserien från The Body Shop är en väldigt återfuktande serie och jag har tidigare faktiskt bara testat handkrämen som jag är väldigt förtjust i även om doften inte tillhör mina favoriter. Hampaolja är en av mina favoritoljor då den fungerar så otroligt bra på min hy dels med att återfukta den men också för att lugna den. Detta läppbalsam är otroligt bra, ger mycket fukt och sitter bra på läpparna. Definitivt något jag kommer köpa igen.

Gilda AHA Lotion-
Jag testade denna i våras och den tog slut lagomt till sommaren men eftersom den var ganska dyr så ville jag inte köpa en ny på en gång utan istället försökte jag hitta en ersättare och det har gått så där. I november så började jag använda denna igen och jag tycker fortfarande att den är fantastisk. Denna gör ett sånt otroligt bra jobb på att återfukta min hy så det är lite skrämmande. Vill aldrig vara utan denna igen!

Maybelline Color elexir Signature Scarlet
Efter att ha sett dessa läppglans hos brittiska och amerikanska vloggare så gav jag upp och klickade hem två stycken från Ebay och de har blivit stora favoriter.  Signature Scarlet är en otroligt fin röd som blir väldigt glossig till en början på läpparna. När den sen har satt sig så blir den snäppet mer matt men fortfarande så ser läpparna glossiga ut. Hållbarheten är väldigt bra, jag brukar behöva fylla på efter lunchen efter ca 5 timmar vilket jag tycker är ruskigt bra för ett gloss.
Den försvinner också väldigt fint och lämnar ett stain efter sig. Jag är väldigt imponerad och är sugen på att klicka hem några fler.

Lush Ultrablend- Har varit nyfiken på denna ett tag och sen så rekommenderade Caroline Hirons och Viola aka Killercolours denna så då slog jag till vilket jag inte ångrat en sekund. Den tar bort smink väldigt bra, känns underbar på huden, irriterar den inte och luktar fantastiskt. Kommer att köpa en större storlek när denna tar slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar