måndag 17 november 2014

Silent treatment


Flytten tog lite längre tid än vad jag trott, eller jag inte precis flytten men själva packningen och allt. Har fortfarande inte packa upp alla lådor så det jag har framme just nu är det som jag anvädner riktigt ofta, tänkte faktiskt göra ett lite inlägg om det här i veckan.
Har också passat på att testa ett färgbalsam från Maria Nila som heter Pink Pop och jag är väldigt förtjust, på dessa bilder ser det mer rött ut men det är mer åt mörkrosa. Är så pass förtjust att jag funderar på att färga håret lite mer permanent i liknande nyans. Kommer även att skriva mer om det senare.

Ansikte:
AnneMarie Börlind BB creme i Beige
Anastasia concealer i 2.5
Shiseido Sheer Eye zone Corrector i 102 Light
Lumiere Salmon concealer
Sleek blush i Fenberry

Ögon:
Nars Pro prime base
Dr Hauschka Kajal i Taupe
Wet n Wild Silent Treatment
L´Oréal Eyeliner Le Smoky i Black Velour
L´Oréal Volume Million lashes So couture mascara
 

Ögonbryn:
Anastasia Brow Wiz i Brunette
Maybelline Brow drama i Medium Brown


Jag började med att grunda med Nars pro prime base och därefter tog jag den tuapefärgade kajalen och lade som bas över locket. Den ljusa skuggan, Browbone, från Silent treamtent lade jag över hela locket ända upp mot ögonbrynet. På locket så använde jag sedan Eyelid skuggan som är en fantastisk taupe och den suddade jag också längs med den nedre fransraden.

På vattenlinjen så hade jag den svarta kajalen från L´Oréal och den suddade jag också försiktigt längs med övre fransraden. För att få en sotigare effekt så lade jag Crease skuggan som är en mörkbrun skugga med lite guldglitter ovanpå den svarta kajalen och suddade lite till.
Vid den inre ögonvrån hade jag lite av den ljusa browbone skuggan för att ljusa upp lite.
På läpparna har jag bara vanligt ofärgat läppbalsam.


2 kommentarer:

  1. Jättesnyggt, gillar håret.

    SvaraRadera
  2. Alltid lika fab! Och av någon underlig anledning tycker jag att du ser precis ut som GodPR-Ulrica i översta bilden.

    SvaraRadera