måndag 27 oktober 2014

OPI Pink of Hearts

OPI Pink of Hearts är årets duo från OPI där en del av av intäkterna går till att stödja cancerforskningen.
Årets duo består av det rosa krämlacket Mod about you och det mjölkiga lacket Power of Pink.

Mod about you är en pastellig rosa, den är möjligen lite skarpare på mina bilder för flaskan hade legat ned och jag är osäker på om jag lyckades få ut pigmenten ordenligt. Just den här färgen är inte riktigt jag men jag blev otroligt imponerad över formulan. Lacket glider lätt på nageln, blir jämn och täcker på två lager. Just dessa pastelliga nyanser brukar ju ha en tendens att bli ojämna och/eller kräva många lager men inte detta lack.

Power of Pink är ett mjölkigt glitter, det vill säga den har en ljusrosa bas som är väldigt skir och glittret går i ljusrosa,mörkrosa och vitt. Jag har sett på andra att detta lack också blir riktigt snyggt på egen hand men jag valde att lägga det över Mod about you eftersom jag inte riktigt trivdes i bara Mod about you.

Som baslack har jag Essie First Base, två lager Mod about you och sedan ett lager Power of pink. Överlacket är som vanligt Seche Vite.


1 kommentar:

  1. Dessa är ju såå snygga, älskar Power of pink :)

    SvaraRadera