måndag 13 oktober 2014

Minimalist

September, vilken månad... Har lyckats med bedriften att vara sjuk med feber två gånger på tre veckor och sen lyckades jag dra på mig en förkylning till i början av oktober och jag som aldrig brukar vara sjuk. Eftersom jag varit lite ynklig, trött och haft irriterade ögon så har min sminkningar varit ganska enkla med bas och mascara eller bas och läppstift. De gånger jag känt mig pigg och har orkat göra något så har det ofta sett ut så här. Svart eyeliner med lätt markerade ögon och något på läpparna.


Ansikte:
AnneMarie Börlind BB Cream i Beige
Lush Ung igen
Anastasia concealer i 2.5
Shiseido Sheer Eye zone Corrector i 102 Light
Lumiere Minerals Salmon concealer
Sleek blush i Fenberry

Ögonbryn:
Anastasia Brow Wiz i Brunette
Urban Decay Naked
Maybelline BrowDrama i Medium Brown


Ögon:
Too Faced shadow insurance
Essence Stay all day longlasting eyeshadow i For Fairies
Sleek blush i Fenberry
Lily Lolo Eye color i Angelic
Maybelline Master graphic
Wet n Wild Brulée
The Body Shop Eye definer i Moonstone
Magnetic Lash mascara

Läppar:
Maybelline color drama Minimalist

Jag började med att grunda med Too Faced shadow Insurance och därefter lade jag den ljusa krämskuggan For Fairies över hela den rörliga delen av locket. I globlinjen har jag suddat in rougen Fenberry från Sleek som är ett rostrosa matt rouge, den piggar upp ögat väldigt mycket och superfint på kinderna men tror att den tyvärr var limited edition och det var ett par år sen som jag köpte den.
Som eyeliner har jag använt den nya eyeliner Master graphic från Maybelline, det är en riktigt bra eyeliner men krävs lite övning för mig att bli van med spetsen som påminner om en överstrykningspenna. På den rörliga delen av locketjag jag försiktigt duttat på lite av den lösa skuggan Angelic från Lily Lolo.


Som highlighter under ögonbrynsbenet har jag använt den matta skuggan Brulée som är snäppet ljusare än min hy och vid den inre ögonvrån har jag använt pennan Moonstone.

På läpparna har jag den ny läppstiftpennan Minimalist från Maybelline som är en väldigt fin my lips but better färg. Mina läppar blir snäppet mer rosa och eftersom det är lite skimmer i stiftet så ger det också ett diskret ljus till läpparna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar