tisdag 14 oktober 2014

Läppstift för hösten: Bärigt och rosabrunt

 Jag brukar ofta köra på den läppstift som jag är sugen på och inte följa årstiderna så otroligt mycket men vissa färger blir jag extra sugen på just under höst/vinter månaderna och dessa har varit mina favoriter de senaste veckorna.

The Body Shop Crazy Sexy Crimson, Maybelline Berry Much, Bobbi Brown Rose Brown, Wet n Wild Rose to Fame och Too Faced Loganberry

Bobbi Brown Rose Brown- En läppkrita från Bobbi Brown som jag aldrig skulle ha titta på ens om det inte vore för Rachael Jade på youtube som hade detta på sig i en av sina videosar i somras. Det såg så otroligt snyggt ut på henne och eftersom vi har lite liknande färgsättning så bestämde jag mig för att köpa den. Nyansen är väldigt annorlunda för att vara mig, det är ett läppstift som har en del rosa i sig men som definitivt går mot brunt. Har fått komplimanger varje gång jag har använt denna.
Stiftet är också väldigt lätt att applicera och sitter bra under dagen.

Too Faced Loganberry -Jag har varit sugen på att testa Too Faced La creme läppstiften ett bra tag nu då de har fått så otroligt bra omdömen både bland youtubers och bloggare men har haft otroligt svårt att bestämma vilken färg. När Eleven hade rea tidigare i somras så såg jag denna och den var nedsatt till 60 kr vilket jag tyckte var ett kap. Färgen är helt otroligt och en typisk jag färg, har säkert ett tiotal läppstift i liknande nyans. Denna är däremot ett av de bättre jag har, den lyckas med att vara väldigt krämig, glossig men sitta otroligt bra. Jag har använt den dels full on men också mer som ett stain.

Maybelline Color Drama Berry Much- Maybellines nya läppstiftspennor är otroligt bra och denna har varit en av favoriter då jag just nu drar mot lite vampigare och bärigare färger. Jag har främst använt den som en stain, det vill säga jag applicerar lite på läpparna och smetar in med fingrarna. Sitter väldigt bra!

Wet n Wild Rose of Fame- Jag trodde nog aldrig att jag skulle säga det men jag har blivit förtjust i 90-talet igen. Det är ju en tisdperiod som jag upplevt och har lite svårt för men nu helt plötsligt så har jag fått ett sug efter 90-tals aktiga läppar åt Kylie Jenner hållet. Wet n Wild Rose of Fame är ett limited edition läppstift för Halloween och är en otroligt fin rosabrun nyans. Den är mer rosa än Bobbi Brown Rose Brown och är fantastisk fin på läpparna.


The Body Shop Crazy Sexy Crimson- En favorit från förra året som fortfarande håller i sig. Crazy Sexy Crimson är ett vinrött läppstift med en hint av brunt, det är krämigt, vampigt, känns bra på läpparna och sitter bra. Ett givet val om jag vill ha statment läppar!


1 kommentar: