måndag 4 augusti 2014

Golden Cinnamon

Jag vet att jag ser lite allvarlig ut på bilderna men i min lägenhet just med värmen ute och värmefläktar för att torka golven sen vattenläckan så är det något av en bastu. Jag smälter bokstavligt talat bort och dessa bilder fick jag skynda mig att ta innan basen försvann....
Nyligen så släppte The Body Shop ett gäng ny produkter och bland annat nya ögonskuggor som ingår i kollektion Golden Nudes. I den kollektionen ingår fyra skuggor och jag är väldigt förtjust i alla av dem men en av skuggorna är verkligen något extra och det är Golden Cinnamon. Den är helt fantastisk och passar de allra flesta, om man har blå ögon så kommer ögonen att poppa medan om man har bruna ögon som mig så kommer det att ta fram det pepparkaksbruna i dem.
Golden Cinnamon är en varm, kanelig skugga och helt enkelt fantastisk, om ni har kikat på den än så skynda iväg och ta en titt på den!


Ovan så syns de produkter från The Body Shop som jag använt till denna sminkning, de har släppt en hel del nytt nu i sommar och jag håller som bäst på att testa mig igenom dem. BB creamen med Tea Tree är ljuvlig nu när det är varmt eftersom den känns lite kylig när man applicerar den och har en lättare täckning vilket jag föredrar under sommaren. Recensionen kommer senare i veckan.



Ansikte:
The Body Shop Tea Tree Flawless BB cream i Light
Anastasia Concealer i 2.5
Shiseido Sheer eye corrector i 102 light
Lumiere Minerals Salmon concealer
Dr Hauschka Bronze puder i Trrecotta
Nars Orgasm

Ögonbryn:
Anastasia Brow Wiz i Brunette
Urban Decay Naked
Mybelline brow drama i Medium brown

Ögon:
The Body Shop All-in-one Instablur Eye
The Body Shop Smoky 2-in-1 gel liner i Black
The Body Shop Golden Cinnamon
The Body Shop Gold Rosmance
Wet n Wild Brulée
The Body Shop Super Volume mascara


 Jag började med att grunda med Instablur eyes och därefter så tog jag gel liner och gjorde en eyeliner längs med den övre fransraden som jag sedan suddade ut med en tops för att få en mjukare effekt.
Över hela locket och strax ovanför globlinjen lade jag Golden Cinnamon som jag sedan suddade ut med en fluffig borste.
För att få en finare övergång så tog jag lite av bronsern från Dr Hauschka och svepte den strax ovanför globlinjen.
 Som highlighter under ögonbrynen så har jag använt den hudfärgade skuggan Brulée och vid den inre ögonvrån har jag Gold Rosemance.
Jag har också använt Golden Cinnamon längs med den nedre fransraden.



1 kommentar: