tisdag 17 juni 2014

Swiss Chocolate


Nu var det faktiskt ett riktigt bra tag sen som jag skrev här på bloggen. Efter vårens intensiva perioder med mycket plugg och sen otroligt mycket dans i slutet av maj och början av juni så kände jag att jag behövde en lite kortare paus för att hämta nya krafter. Nu känns det som att jag är på banan igen i alla fall!
För ett tag sen så köpte jag två nya MAC skuggor, kände att jag vill satsa på några klassiska och väldigt användbara färger och Swiss Chocolate som jag bär här var en av dem. Swiss Chocolate är en varm mellanbrun skugga, väldigt fint och lätt att jobba med. Denna sminkning var tänkt att bli en lättare sminkning men så ville jag markera den övre fransaraden och då den blev så stark så var jag tvungen att ta lite längs med nedre fransraden också och vips så var den inte så lätt längre.
Blev i vilket fall som helst väldigt nöjd.

Ansikte:
Cilo VF21 Water BB SPF35
Anastasia Beverly Hills concealer i 2.5
Shiseido Sheer Eye zone Corrector i 102 Light
Lumiere Minerals Salmon concealer
NARS Orgasm

Ögonbryn:
Anastasia Beverly Hills Brow Wiz i Brunette
Maybelline Brow drama i Medium brown

Ögon:
Etude House Proof 10 Eye primer
L´Oréal Color Riche Crayon i Delicate Beige
MAC Swiss Chocolate
MAC Naked Lunch
Bobbi Brown Long wear gel liner i Black
Wet n Wild Brulée
The Body Shop Eye definer i Moonstone
H&M Highlighter
Fiberwig Volume Lash


Jag började med att grunda med primer från Etude House och därefter så lade jag lite av penna Delicate Beige på den rörliga delen av locket som jag sedan suddade ut med ringfingret.
I globlinjen så suddade jag in den bruna skuggan Swiss Chocolate och jag försökte koncentrera den tull det yttre v:et och sedan försiktigt svepa in den i globlinjen.
På den rörliga delen av locket lade jag den skimrande skuggan Naked Lunch.
 
Längs med den nedre fransraden så suddade jag in Swiss Chocolate som jag tog ned en bit. Men en platt borste så markerade jag den övre raden med en svart gel liner och jag suddade också in det lite försiktigt längs med nedre fransraden.
Som highlighter under ögonbrynet har jag den matta hudfärgade skuggan Brulée och vid den inre ögonvrån har jag den champangefärgade penna Moonstone och H&M Highlighter över den.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar