lördag 3 maj 2014

Lucky On-off


Jag och min dansgrupp har varit med i en danstävling under våren, som ni kanske minns att jag nämnt tidigare, och den sista deltävling gick avstapel den 23 april. En av utmaningar har onekligen varit att göra en scensminkning riktigt snabbt över den sminkning som man har haft på jobbet. Denna sminkning blev jag riktigt nöjd med måste jag säga. Tycker om både färgen och formen på ögonsminkning.
Det är en ganska produkttung sminkning då jag inte riktigt visste vad jag var ute efter när jag började.
På bilderna så sminker lite slitet men alla utom de två sista bilderna är tagna efter giget, så ett antal timmar senare och efter att ha svettats under strålkastarljus.

Ansikte:
The Body Shop All-in-one InstaBlur
L´Oréal Infallible foundation i True Beige
Anastasia Concealer i 2.5
Shisedo Sheer eye corrector i 102 Light
Lumiere Minerals Salmon concealer
MAC Cremeblend blush i So sweet, so easy
Jane Iredale Purepressed base i Amber
The Body Shop All-in-one blush i Bubblegum
H&M Highlighter powder
Dr Hauschka Bronze puder Terracotta

Ögonbryn:
Anastasia Brow wiz i Brunette
Kicks eyeshadow i Smoked Chrome
Maybelline Brow drama i Medium brown

Ögon:
Etude Proof 10 eye primer
Essence Stay all day longlasting eyeshadow i For Fairies
Maybelline drama liner i Black
Urban Decay Naked
Urban Decay Buck
Urban Decay Sin
Urban Decay Creep
MAC Lucky Green
MAC On-off
Wet n Wild Brulée
H&M Highlight powder
The Body Shop Moonstone
Too Faced Glamour dust i Glampire
L´Oréal Superliner i Blacknuster
Yves Rocher kajal i Vert
Collection 200 Glam Crystal Dazzling gel liner i Le Freak
Magnetic Lash mascara
Ardell lösfransar 305

Läppar:
MAC Prep & Prime lips
NYX lipliner i Purple Rain
Make up Store Endless Time

Jag började med att grunda med Proof 10 eye primer och sedan tog jag For Fairies och lade den över hela den rörliga delen av locket. Med den svarta kajalen så gjorde jag en eyeliner längs med den övre fransraden som jag sedan suddade ut.
I glolbinjen så suddade jag in den svarta skuggan Creep och jag försökte hålla formen ganska v-formad och inte sudda den för långt in i globlinjen. Ovanför Creep har jag dels suddat in Buck och sen Naked för att få en bra övergång från det svarta till min highlighter.
På locker har jag först lagt Lucky Grren och sedan har jag suddat in On-Off på den yttre halvan av locket samt upp en bit i globlinjen för att få det svarta skifta lite i grönt.
Som highlighter under ögonbrynet har jag först den matta hudfärgade skuggan Brulée men sen också lite H&M Highlight powder.
Vid den inre ögonvrån har jag först den champangefärgade pennan Moonstone och över den H&M Highlight powder. Jag har också lagt lite av glitter eyeliner Le Freak där Vert möter Moonstone.

Längs med den övre och under vattenlinjen har jag den svarta kajalen. Längs med den nedre fransraden har jag den gröna kajalen Vert som jag sedan gått över med skuggan On-Off.
Jag har också använt lösfransar och dessa halvfransar är min favoriter, lätt att applicera och ger en fin förlängning av ögat.
För att gömma bandet lite så har jag också gjort en tjockare eyeliner med den flytande svarta eyeliner Blackbuster. För att avsluta det hela så harjag försiktigt tryckt glittret Glampire på den rörliga delen av locket.


Har nedan så ser ni dels läppfärgen bättre men också hur det ser ut med bindin och blommarna som jag alltid har när jag uppträder.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar