måndag 26 maj 2014

Kulturernas Karneval 2014


Jag, Maja och Helena
Fotografer: Helena Franzén, Barbro Fröjd och Per Törnvall

I helgen gick Kulturernas Karneval här i Uppsala av stapeln, alltid ett lika fantastiskt och roligt event. Den håller till i Botaniska trädgården som fylls med uppträdande, workshops, matstånd, musik och hantverk.
På lördagen så var det också ett karnevalståg som gick genom stan och till Botaniska och i år så var det fantastiskt fint väder. Lite för varmt kanske, tror att det låg någonstans runt 28-29 grader när vi gick så det var otroligt svettigt men också otroligt roligt. Vi har ju ganska mycket kläder på oss med haremsbyxor, två skjolar, flera bälten, sammetscholi, myntbh och massa smycken. Tåget tog ungefär 2 timmar och man blir väldigt snabbt slut på grund av värmen och vätskebristen men roligt är det och jag skulle göra om det imorgon om jag hade chansen.

Jag såg till att smörja in mig ordentligt, hade spf 30 både i ansiktet och på kroppen men lyckades nog bränna mig lite ändå på axlarna.
När det kommer till sminket så valde jag att hålla det hyfsat enkelt med eyeliner, guldig skugga på locken, svart kajal på vattenlinjen och skuggad globlinjen samt rött läppstift. Basen bestod av solskyddsfaktor, BB cream och puder men sminket överlevde inte direkt karnevalståget. Ögonsminket satt helt ok även om jag missade och tog en eyeliner som inte var vattenfast så den smetade in sig lite i globlinjen.
Kan säga att jag är väldigt trött just nu men samtidigt glad, helgen har ägnats helt åt dans vilket gör mig väldigt glad i själen. En toppenhelg helt enkelt!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar