måndag 28 april 2014

Veckans kvintett- fem produkter från veckan som gått v.17

Förra veckan var en väldigt bra vecka då jag äntligen börjar bli frisk! Det var nog kortisontabletterna som gjorde susen för efter det så vände det verkligen. Veckan har också gått i sommarens tecken då det börjar bli så otroligt varmt och grönt ut och gårdagen var det kanonväder här med ungefär 18 grader varmt och strålande solsken.

Garnier Miracle skin cream
Jag har hört blandade åsikter om denna, både bu och bä där det främsta buet rör färgen. Det är väldigt synd att denna bara kommer i en färg som ska kunna anpassa sig till alla men det gör den ju tyvärr inte.
På mig så är det en helt okej färgmatchning, den passar bra i anisktet men jag behöver dra ned den på halsen eftersom den är ljusare än mitt ansikte. Den påminner väldigt mycket om Origins VitaZing, båda är vita krämer som när man smörjer ut dem blir färgad och båda innehåller SPF, VitaZing SPF 15 och Garnier har SPF 20.
Jag gillade VitaZing men tyckte att den dels var lite för mörk och lite för dyr. Denna passar mig mycket bättre, nyansen ligger i närheten av min egen och prislappen är bra. Det är en färgad dagkräm så täckningen är inte lätt men det räcker för mig de flesta dagar, man får en väldigt fin lyster och huden känns återfuktad hela dagen. 

Estée Lauder Bronze Goddess Skinscent
Denna doft har jag velat ha ett väldigt bra tag och i höstas så lyckade jag äntligen få tag i den. Äntligen så får jag plocka fram och den jag måste säga att jag inte är besviken. Doften är helt otroligt, sommar på flaska!


The Body Shop Lip and Cheek Stain Rose Pink
Väldigt trevligt stain som jag har använt mycket denna vecka. Har använt den dels men bara ett lager som ger en nykysst look och sen har jag också byggt upp färgen ( 3-4 lager) och då får man en riktigt fin hallonröd nyans. Sitter bra och fungerar också bra under läppbalsam.

MAC Cremeblend blush i So sweet, so easy
Köpte denna för länge sen men har inte använt den så mycket men beslöt mig förra veckan för att plocka fram den igen. Väldigt fin nyans av rosa ( det är en varm färg och inte kall som det ser ut som på bilden) och den sitter otroligt bra på huden. Har tre stycken cremeblend blushes, alla från samma kollektion, och denna är min favorit.

OPI Hotter then you Pink
Troligen sommarens snyggast lack! Älskar detta lack, den är helt enkelt perfekt. Neonrosa med blått skimmer så att det gnistrar så där fint i solen. Perfekt sommarlack helt enkelt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar