tisdag 22 april 2014

Veckans kvintett- fem produkter från veckan som gått v.15 och v.16



Denna kommer mycket senare än jag skulle önska och är också två veckor i ett. V.15 slutade så fint med att jag blev förkyld och låg däckad hela helgen och förra veckan var inte så mycket bättre. På tisdagen så tappade jag rösten och sen ägnade jag resten av veckan åt att kraxa. Har varit otroligt skönt att vara ledig och nu, efter att jag var i väg i söndags och inhalerade astmamedicin och fick kortison, så börjar jag må mycket bättre.

Anastasia Beverly Hills concealer i nr 2.5 Warm
Detta är en krämig concealer som ska passa ljus/medium hud med undertoner i persika och den är lite mörkare än min hudton. Det jag använder denna till är under ögonen för att täcka mina mörka cirklar. Jag tycker att det är lättare att använda en lite mörkare concealer med dragning mot rosa/persika för att täcka mina cirklar än att ljusa ut. Min rutin just nu är denna och sen tar jag en till concealer som ljusar upp och lägger den ovanpå för att sedan avluta med ett laxfärgat concealerpuder.

Etude House Proof 10 primer
Jag var skeptisk men denna fungerar faktiskt riktigt bra, denna och sen en krämskugga från Essence så får jag en sminkning som håller hela dagen. Är riktigt imponerad faktiskt och jag kommer att testa den lite mer innan jag recenserar den.

The Body Shop Honeymania
Denna doft sitter inte lika bra på mig som Moringa gör men jag tycker att Honeymania luktar snäppet godare så jag har överseende med det. Honeymania luktar blommigt och lite sött men inte för mycket och är en perfekt vårdoft!

Yves Rocher ögonpenna Vert
Denna ögonpenna har jag haft ett tag men inte använt så mycket, har ganska många gröna eyeliners så vissa blir bortglömda. Pennan är dock fantastiskt bra, den har en otroligt fin smaragdgrön nyans, glider på fint och sitter otroligt bra. Sist jag bar denna så hade jag den på vattenlinjen och längs med övre franraden sedan så hade jag MAC Sumptuous Olive svept över den rörliga delen av ögonlocken. Det blev otroligt snyggt!

Kleenax Balsam
Har ju varit tokförkyld och detta har varit en livräddare! I vanliga fall så blir jag väldigt röd och sårig kring näsan men med dessa så har jag klarat mig riktigt bra. Har flagat lite men inte varit sårig och bara lite lätt röd.
Fantastisk uppfinning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar