tisdag 22 april 2014

OPI Brazil - våren 2014

Det här inlägget trodde jag att jag lagt upp men tydligen så fastnade någonstans på vägen..

OPIs vårkollektion har hämtat inspiration från Brasilien så som många andra märken gjort denna sommar.
När jag tänker på Brasilien så tänker jag på stränder, sol, bad och karneval vilket jag tycker att de har lyckats fånga på ett fint sätt i denna kollektion.

Kollektion består av 12 stycken lack samt ett set med 4 mini Liquid sand lack.
Det är en väldigt bredd rent färgmässigt i denna kollektion och vi ser både färgglada lack och mer neutrala lack så jag tror att alla kan hitta något som de gillar här.

Jag staplade lacken så fint ( tog en stund kan jag säga) bara för att upptäcka att jag missat ett lack när jag väl skulle klippa till bilden så därför kommer det en till bild med OPI Next Stop... the Bikini Zone



Red Hot Rio- ett klarrött crellylack, den är lite skirare än ett krämlack men inte fult lika skirt som ett krämlack. Väldigt fin nyans och väldigt fin glans, behövs fler lager av den för att få den täckande.

I Just can't Cope-acabana - Ett gult krämlack som har lite pastel i sig trots att det är så lysande. Denna är lite tjockare i formulan och inte lika lätt att lacka med. Ett genomgående drag hos de starka lysande färgerna i denna kollektion.

Where did Suzi's Man-go? - ett mango, alltså orange men en hel del gult i sig krämlack. Också lite tjockare i formulan.

Live.Love.Carnival - korallfärgat krämlack som är ett lack med dragning åt neon. Denna är också tjockare i formulan och lite kenpigare att hålla på med. Färgen är däremot väldigt fin!



Red Hot Rio, I just can't Cope-acabana, Where did Suzi's Man go och  Love.Live.Carnival 

I Sao Paulo over there- ett till lerfärgat lack men som är åt det mörkare hållet. Färgen har en del lila och grått i sig ( Taupe med andra ord) och är faktiskt riktigt fin. Formulan var bra, lacket flyter lätt på och täcker snabbt.

Don't Bossa Nova me around - är en lerfärgad lack med dragning åt rosa.

Taupe-less Beach- ett ljust taupelack, ett väldigt fint greigelack med bra lackegenskaper

Next stop...The Bikini zone - ett lilagrått duokromlack, påminner om OPI Not like the movies och Wet n Wild Gray's Anatomy. Denna har däremot ett fint skimmer i sig så helt lika varandra är de inte.
I Sao Paulo over there, Don't Bossa Nova me around, Taupe-less-Beach och Next stop...the Bikini zone
Toucan Do it if you try - ett orangekoralligt krämlack, är lite lysande. Den är lite tjockare i formulan och lite besvärligare att lacka med.

Kiss me I'm Brazilian- ett barbierosa krämlack, lite tjockare i formulan.

Amazon...Amzoff- tealfärgat lack med en fin balans mellan grönt och blått. Jag upplever den som ett kärmlack men jag har sett bilder där den ser ut att ha ett svagt skimmer i sig. Lacket har en bra formula och är lätt att applicera. Enligt mig så är detta stjärnan i kollektion!

OPI Scores a goal!- ett lilarött krämlack som drar lite mot brunt. Jag tror att det kommer att bero lite på vilken hudton man har vilken färg den drar mot.
Toucan Do it if you try, Kiss me I'm Brazilian, Amzon...Amzoff och OPI Scores a goal

Jag har hunnit lacka med en del av lacket jag jag måste säga att jag har gillat de jag har testat, det är inte unika färger men väldigt fina färger. De mer dova färgerna som Don't Bossa Nova me around, Taupe-less-Beach och Scores a goal är inte några färger som jag direkt dras till men den är fina och har bra lackegenskaper. Tror att jag kommer känna mig mer lockad av dem till sensommaren och hösten.
Vad tycker ni? Gillar ni denna kollektion och kommer/ har ni skaffat några lack från den?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar