lördag 19 april 2014

Golden Emerald



Det här är en smikning som jag gjorde strax innan jag blev sjuk, har inga nyare sminkningar på lager då jag inte riktigt har orkat sminkat mig eller sett någon större mening med det när jag måste snyta mig hela tiden. Veckan som gått har rent genrellt varit ganska eländig, i tisdags så tappade jag rösten, den är fortfarande otroligt raspig och sen i onsdags så känner jag av bihålorna också. Blev riktigt förtjust i denna sminkning faktiskt, den olivgrönaguldiga skugga är väldigt fin ihop med den smaragdgröna eyeliner.
Eyeliner som kommer från Yves Rocher är otroligt bra, har den i flera färger och den sitter otroligt bra både på vattenlinjen och på huden. Funderar på om jag inte måste införskaffa alla färgerna faktiskt.

Ansikte:
AnneMarie Börlind BB cream i Beige
Anastasia Beverly Hills concealer i 2.5
Shiseido Sheer Eye Zone corrector i i 102 Light
Lumiere Minerals Salmon concealer
Jane Iredale Purepressed base i Amber
MAC Cremeblend blush i So sweet, so easy 

Ögonbryn:
Anastasia Brow Wiz i Brunette
Maybelline Brow drama i Medium Brown

Ögon:
Etude House Proof 10 eye primer
Essence Stay all day long lasting eyeshadow i For Fairies
MAC Sumptuous Olive
Urban Decay Naked
NARS Orgasm
Wet n Wild Brulée
The Body Shop eye definer i Moonstone
H&M Highlight powder
Yves Rocher Kajal i Vert
Magnetic Lash mascara

Jag började med att grunda med Etude House Proof 10 eye primer och sedan för att få det att sitta extra bra så lade jag krämskuggan For Fairies på den rörliga delen av locket. Med en fluffig borste gick jag sedan in med Sumptuous Olive på hela den rörliga delen av locket samt en bit in i globlinjen. För att få en fin övergång från Sumtuous Olive och min higlighter så använde jag Naked strax ovanför globlinjen.
Längs med den nedre fransraden så lade jag Sumptuous Olive som jag suddade ut lite försiktigt.
Som eyeliner jag använt den smaragdgröna kajalen Vert, jag har lagt den längs med både den övre och undre fransraden samt längs med den övre fransraden.


Som highlighter under ögonbrynet har jag använt den matta hudfärgade skuggan Brulée och vid den inre ögonvrån har jag använt först penna Moonstone som jag seda gått över med Higlight powder från H&M.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar