tisdag 1 april 2014

Essie Belugaria




Ni har säkert sätt det på andra bloggar och detta är nog ett lack som man antingen hatar eller älskar.
Essie Belugaria kom ut med vår/vinter kollektionen Encrusted Treasures och är det lack som sticker ut mest. Har pratar vi om ett strukturlack som heter duga, man har tagit sandlacken som kommit ut och gjort det lite mer extremt.

Belugaria är ett svart strukturlack med holografiskt cirkelglitter. Den ger en tjock texture på nageln och ju fler lager man lägger på desto klumpigare blir det och ju mindre syns de holografiska glittren. Detta lack ser mycket hemskar ut på bild än vad det gjorde på nageln. Jag tyckte faktiskt att det var riktigt fräsigt och annorlunda på naglarna och trivdes i det. Tricket är tunna lager och få lager, eventuellt kanske till och med grunda med ett svart lack.

Något jag inte var så förtjust i var hållbarheten då det chippade ganska snabbt på mig, tror jag hade denna i tre dagar. Foton är från dag två och man kan se att det redan har börjar chippa lite. Torktiden var inte heller lika snabb som andra strukturlack men fortfarande helt ok.

Som baslack har jag använt Essie Ridge filler och sedan två tunna lager Belugaria ovanpå.

2 kommentarer:

  1. Spännande! Synd att jag missade att kolla in det på dina naglar, jag är lite nyfiken på att se det IRL.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan köra den en gång till vid tillfälle! Den är fräsigare i verkligeten och gör sig inte alls på kort.

      Radera