tisdag 8 april 2014

Disco Queen




Förra onsdagen så uppträdde jag här i Uppsala med min dansgrupp på en danstävling som heter Danskarusellen. Jag gjorde i ordning mig efter jobbet, på jobbet dessutom, och jag fick skynda mig en hel del för att hinna klart. Bilderna är tagna efter tävlingen så ett par timmar efter att jag sminkade mig. Eftersom detta är gjord för scenen så är det är ganska markerad med mycket svärta och glitter. Glittret var lite torkat tyvärr men tillräckligt krämigt för att få det på plats.
 Hade tänkt lägga upp dessa bilder tidigare men jag gjorde Högskoleprovet i lördags och var nervös och behövde plugga lite så det tog upp all tid.

Ansikte:
L´Oréal Nude Magique Blur cream i Light/medium
L´Oréal Infallible foundation i True Beige
Shishedo Sheer eye zone corrector i 102 Light
Clinique All about eyes concealer i 03 Light Petal
Nars Orgasm
The Body Shop all in one cheek color i Bubblegum

Ögonbryn:
Anastasia Brow Wiz i Brunette
Kick eyeshadow i Smoked Chrome
Maybelline Brow drama i Medium brown

Ögon:
Elisabeth Arden Eye-Fix primer
Essence Stay all day longlasting eyeshadow i For Fairies
Urban Decay Naked
Maybelline Drama liner i Black
Sleek Ultra Mattes Highness, Fern, Noir, Pillow Talk och Maple
Kicks Eyeshadow i Smoked Chrome
NYX Candy glitter liner i Disco Queen
L´Oréal Superliner Blackbuster
H&M Highlighter powder
Maybelline Big eyes Volume ' Express mascara
Ardell lösfrans 305


Läppar:
MAC Prep & Prime lips
NYX Hot pink lipliner
Maybelline 14 hr lipstick i Non stop Red


Jag började med att grunda med Elisabeth Arden Eye-fix primer och över det så lade jag krämskuggan For Fairies. Eftersom jag skulle till jobbet först så tog jag lite Naked i globlinjen och Orgasm på locket som jag då hade under dagen. Innan jag började med skuggorna så använde jag den svarta kajalen från Maybelline som bas.
Highness, en djuplila skugga, lade jag på 2/3 av den rörliga delen från locket från den inre ögonvrån och utåt. På den yttersta 1/3 lade jag den gröna skuggan Fern och suddade ut den i globlinjen.
För att fördjupa globlinjen ytterligare tog jag den mörkgrå skuggan Noir och lite av den brungråaskuggan Smoked Chrome och suddade dem i globlinjen och strax ovanför. Jag har använde den längs med den nedre fransraden och ganska nära fransrötterna.
Jag har också använt Highness längs med den nedre fransraden och för att få en fin övergång mellan globlinjen och ögonbrynshiglightern så tog jag lite av skuggan Maple. På den rörliga delen av locket lade jag sedan glittret Disco Queen från NYX, jag applicerade först den på handryggen och därefter så duttade jag glittret på plats med fingret.

Som highlighter under ögonbrynsbenet så använde jag den matta skuggan Pillow Talk och över den så hade jag den skimrande highlight pudret från H&M. Min eyeliner blev en ganska ordenligt historia, det syns inte på bilden med det är en batwinged eyeliner.
På läpparna har jag först den rosa läppennan Hot pink över den det rödrosa läppstiftet Non Stop Red.





2 kommentarer:

  1. Älskar mejken, the more glitter the better! Hoppas att det gick bra på högskoleprovet, sedan de ökade mattedelen så har jag sänkt mig med hela 0,3 poäng :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Resultatet från Högskoleprovet kommer den 5 maj så snart så.... jag gjorde väldigt bra i från mig på orddelen men är svag i matten tyvärr.

      Radera