måndag 31 mars 2014

Veckans kvintett- fem produkter från veckan som gått v.13

Nu är det vår på riktigt och den kommande veckan så är det dags att plocka fram cykel! Min hy har börjat arta sig men har fortfarande några torrhetsflagor kvar vilket är pest och pina faktiskt.
Jag har kört på nästa samma smink nästan hela veckan med några få undantag då har det blivit något neutralt med eyeliner istället. Hade lite problem med att få min dator att hitta kameran igår så därför kommer detta inlägg lite sent.


Juliette has a Gun Midnight Oud
Jag köpte för evigheter sen ett provkit från Juliette has a Gun och av någon anledning så har de blivit liggande. Denna underbara doft förtstår jag inte hur jag kunnat missat! Det är en varm, kryddig och lite söt doft. Misstänker att denna kommer att användas flitigt i höst!

Dr Hauschka Eyeshadow duo 08
Mina två favoritfärger på ögonskugga är grönt och lila, de är dessutom en av mina favoritkombinationer så att jag gillade denna duo är inte förvånande. Ögonskuggorna har inte riktigt den pigmentering som jag skulle önska men dels så fungerar de väldigt bra för en hint av färg och sen så kan man jobba med lager på lager för att få fram önskad färg.

Maybelline Big Eyes Volume'Express
Denna mascara är riktigt bra, den är lätt att bygga i lager och ger fin längd och massor med volym. Den lilla borsten för de nedre fransarna är också helt fantastisk. Det enda jag skulle önska är att den kom i en vattenresistent variant.

Babor cleansing system Hy-Öl och Pytoactive base
Jag har två små prover av dessa som jag testat den senaste veckan och jag är faktiskt väldigt förtjust i dem. Oljan luktar väldigt gott och känns skön på huden, den verkar göra ett bra jobb på att göra rent samt att den inte irriterar min hy. Pytoactive base kan jag inte riktigt säga vad den tillför eller inte men har inget negativt att säga om den heller.

The Body Shop Blueberry body scrub
En väldigt trevlig skrubb, det känns att man använder den och den ser ut som hallonsylt. Lukten har jag lite blandade känslor inför då den luktar lite syntetiskt men jag gillar hur den känns på huden.

2 kommentarer: