söndag 23 mars 2014

Veckans kvintett- fem produkter från veckan som gått v.12



I början på denna vecka så kom vinter tillbaka en sväng till Uppsala och det uppskattade varken jag eller mitt hår/hy. I början av veckan så började min hud känns väldigt torr igen och plötsligt så kom en torrhetspricka i högra mungipan fram. Hade samma problem förra vinter men trodde jag hade klarat mig denna men nej då. Efter att ha behandlat den i några dagar med fet kräm så kan jag meddelade att den snart är borta! Ögonlocken är fortfarande oljigast i stan och det är hur besvärligt som helst att få skuggor att sitta.

Nashi Argan Oil
Hårolja, den bästa håroljan jag har testat, som jag har i mitt hår dels när det är fuktigt innan jag fönar det och sen också på morgonen när jag stylar håret. Mitt hår har en tendens att bli väldigt statiskt och elektriskt så en hårolja är ett måste för mig.

La Roche Posay Cicaplast balm B5
Detta är ett litet mirakel i tub! Förra vintern när jag hade torrhetsprickor i mungipan så använde jag denna och det gjorde jag denna gång också. Den lugnar ned huden otroligt snabbt, återfuktar och förhindrar att sprickan går upp igen så att den får en chans att läka. Detta är en stor favorit hos mig som jag använder vid torrhetseksem och självsprickor.

Nubar Purple Candy
Denna bar jag i början av veckan, hade på mig den lördag-tisdag och jag verkligen avgudar denna färg. Den är lysnade lila med ett blått skimmer. Fantastisk helt enkelt!

The Body Shop White Musk Smoky Rose
Eftersom vinter gjorde ett liten comeback en sväng så ville jag ha en lite tyngre doft och valet föll på denna. På våren så brukar jag föredra lite blommigare och lite sötare dofter och på vinter så vill jag att de ska vara tyngre. Denna kändes som en ganska bra blandning av dessa och jag har burit den nästan varje dag denna vecka.

The Body Shop Honeymania lip balm
Mitt älskade läppbalsam från Lanolips håller på att ta slut så jag har varvat den med Honeymania lip balm och jag måste säga att jag blev positivt överraskad. Att den luktade gudomligt visste jag ju men den är också riktigt bra att använda över natten. Mina läppar känns återfuktade på morgonen trots att jag inte känner att jag har läppbalsam på mig längre. På dagarna däremot så vill jag ha något som sitter lite bättre och finns kvar på läpparna efter att jag druckit och ätit också.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar