söndag 16 mars 2014

Veckans Kvintett- fem produkter från veckan som gått v.11



Denna veckas kvintett går i det vårdande tecknet, jag har använt mycket mer vårdande produkter till händer än vad jag brukar men det behövs verkligen eftersom mina nagelband har bilvit så torr. På den positiva sidan så kan jag ju i alla fall meddela att ansiktet inte är så torrt så min öken kanske flyttar lite på sig från vecka till vecka...


Essie Apricot Cutical oil
Mina nagelband har varit väldigt torra den senaste tiden, vet inte riktigt vad det beror på men den nya removern skulle kunna vara en anledning. Denna har jag använt på kvällen och den känns väldigt återfuktande.

Rainbow Honey Holiday Paradise cutical stick
Jag har denna i väskan så varje morgon på väg till jobbet så smörjer jag in nagelbanden men denna. Den luktar väldigt gott och känns återfuktande.

Idun Minerals Styvmorsviol paletten
Hittade denna och kom på hur otroligt fina skuggor som denna palett har. Har kört varainter med denna nästa hela vacken. Skuggorna behöver en klistrigare bas eller att man packar i flera lager för att komma till sin rätt.

L´Oréal Glam Shine Balmy Gloss i Dare the Dragon fruit
Har varit en favorit sen jag köpte den, älskar färgen väldigt mycket och skimret i den är så otroligt fint.
Den ger en fin hint av färg till läpparna, känns inte uttorkande och sitter bra. Skulle vilja ha en i varje färg men eftersom jag har så mycket läppstift så försöker jag berhäska mig.

The Body Shop Absinthe Purifying Hand Butter
Detta är min favorit av alla handkrämer jag har testa, i alla fall för vinterhlavåret eller om jag är lite torrare.
Den dofter ganska mycket men jag tycker att den luktar gott så det bekymrar mig inte. På kvällen innan jag går och lägger mig så smörjer jag först in mina nagelband och sen tar jag denna på resten av händer. På morgonen så känns mina händer lena och fina.

2 kommentarer: