måndag 3 mars 2014

Veckans Kvintett- fem produkter från veckan som gått v.9



Nu borde man kunna säga att våren äntligen är på gång hoppas jag! Jag har i alla fall börjat få vårkänslor och är så otroligt glad att ljuset börjar komma tillbaka, är så otroligt skönt att det är ljust när man ska till jobbet och ljust när man slutar. Ser fram emot att det blir lite varmare så att jag kan plocka fram cykeln igen.

Honoré des Prés Vamp á NY
Ett naturligt och ekologiskt parfymmärke med väldigt spännande dofter. På förra årets Acadermia så fick jag två små prov på dels denna och sen Chaman´s Party och jag gillar dem båda. Vamp á NY har en doft av tuberose och karbisk rom. Jag älskar denna doft, luktar sommar och solsken av den och den sitter bra på huden.

 M Picaut Precious Eye cream
Av de produkter från M Picaut som jag har testat så är det denna som jag är mest förtjust i. Den är återfuktande utan att vara för fet, den luktar otroligt gott och den fungerar bra under makeup.

 Clarin Deodorant Roll-On
En ack så dyr deo men också väldigt bra. Efter min allergiska reaktion i slutet av 2012 så har jag fått leta väldigt noga efter deosar och har funnit att det faktiskt är riktigt svårt att hitta bra deosar även bland de konventionella deosarna. Tidigare så hade jag naturliga deosar utan aluminium men efter den allergiska reaktionen så har jag bara använt konventionella deosar. Har märkt att det är bra att rotera runt några stycken då de brukar sluta fungera efter ett tag. Denna är inte lika bra som Vichys men snudd på och är en av de deosar som jag kommer att fortsätta att använda.

 Lily Lolo Intense Crush lipstick 
Inte ett typiskt val av läppstift för mig, brukar ju främst gilla färg på läpparna men denna är faktiskt riktigt fin. Jag ser inte klok ut i nudefärgade läppar, ser lite död ut faktiskt, så om jag ska ha nude så brukar jag gå för en variant av my lips but better. Detta läppstift är nog så nude som jag kan komma utan att det ser konstigt ut. Det är en väldigt fin nyans av aprikost med en hint av rosa som är väldigt klädsam. Skulle önska att den hade lite mer rosa i sig så jag brukar ha en rosa läppenna under.

Vision Haircare Styling Spray  
Väldigt bra hårspray, man behöver inte använda så mycket för att det ska ge stadga, den håller bra genom dagen och den är lätt att borsta ut. Jag tuperar alltid mitt hår lite på morgonen, om jag inte gör det eller använder en hårspray som inte håller så lägger sig mitt hår ganska platt. Hårspray är alltså något jag averkar i en rask takt.

1 kommentar: