måndag 31 mars 2014

Passionate Violet


Jag har under veckan som gått testat den två duopaletterna från Dr Hauschkas vårkollektion ordentligt. Denna, 08, med den lila och gröna skuggan är min favorit. De är väldigt lätta att sudda men då krävs det å andra sidan att man bygger på i flera lager för att få den intensitet som jag vill ha. Väldigt måna nya produkter i denna sminkning men fick sån lust att leka lite med det jag har hemma och inte bara använda samma hela tiden.

Ansikte:
L´Oréal Infallible foundation i 130 True Beige
Shiseido Sheer Eye zone corrector i 102 Light
Clinique All about eyes concealer i 03 Light Petal
bareMinerals Stroke of light i Luminous 1
Lumiere Minerals Salmon concealer
Dr Hausckha Matte & Shimmer Blush trio- Ecstatic Pink och Magic Sandstone

Ögonbryn:
Anastatia Brow Wiz i Brunette
Kicks eyeshadow i Smoked Chrome
Maybelline Brow drama i Medium Brown

Ögon:
Elisabeth Arden Eye-Fix primer
Dr Hausckha Kajal 08
Dr Hausckha eyeshadow duo 08- Daring Green och Passionate Violet
Urban Decay Naked
Wet n Wild Brulée
The Body Shop Eye definer i Moonstone
H&M Highlighter powder
Maybelline Big Eyes Volume' Express

Läppar:
Dr Hausckha Lip gloss 07

Jag började med att grunda med ett tunt lager Eye-Fix och därefter så använde jag den tuaperfärgade kajalen och gjorde en bred eyeliner som jag sedan suddade ut.
På den inre halvan av locket lade jag den gröna skuggan Daring Green och i på den yttre halvan samt i globlinjen använde jag Passionate Violet. För att få en fin övergång mellan Passionate Violet och min highlighter så suddade jag in lite av den beiga skuggan Naked.
Längs med den nedre fransraden så använde jag först den tuapefärgade kajalen och därefter så lade jag Passionate Violet över.

Som highlighter under ögonbrynet har jag använt den hudfärgade skuggan Brulée och vid den inre ögonvrån har jag först använt den champangefärgade kajalen Moonstoe som jag sedan lagt H&M highlighter över.

På läpparna har jag läppglanset 07 från Dr Hausckha som nästa bara ger glans till mina läppar. Nyansen på glosset är kolafärgat och det känns väldigt återfuktande.

1 kommentar:

  1. Jättefint!! Jag har inte testat Dr Hauschkas ögonskuggor ännu men nu blir jag sugen på att testa.

    SvaraRadera