fredag 28 mars 2014

Dr Hauschka Chorus - våren 2014

I februari så var jag på ett event där Karim Sattar presenterade våren hos Dr Hausckha. Eventet ordnades av Dr Hausckha och Daisy Beauty och precis som vanligt när Kicki ordnar saker så var det fantastiskt roligt.
Karim är en otroligt karismatisk person som lyser upp ett rum och han är också väldigt passionerad med det han gör.

Chours som är vårens limited edition kollektion innehåller två ögonskuggspaletter,en rougepalett, läppstift, läppglans och en kajal. Jag älskar förpackningar till dessa, de känns roliga och fräsiga, texten på dem är holografisk vilket jag tycker är mycket snyggt.
Färgerna på ögonskuggorna känns lite mer vågade för att vara Dr Hausckha och jag tycker att det är otroligt roligt att de kommer ut med annat än bara neutrala och jordfärger. Hoppas verkligen att dessa kommer sälja bra!

Produkterna har alla en svag doft av ros som verkar genomsyra Dr Hausckhas alla produkter. Jag tycker inte att de luktar för mycket utan det är en trevlig doft som man känner vid applicering och sen försvinner det.
Eyeshadow duo 09 Ecstatic Pink och Melancholic Blue är en duo med en rosa skugga och en blå. Som man kan se på bilden så innehåller den blåa skuggan lite glitter men det är inget som syns när man väl applicerar den tyvärr.
Eyeshadow duo 08 Daring Green, Passionate Violet är min favorit av dessa två, vilket inte är så förvånande då grönt och lila tillhör mina favoritfärger.
Eftersom skuggorna inte innehåller silkoner så blir det inte heller samma tryck i skuggorna som jag är van vid och här ovan så är de applicerade utan primer. Med en primer och/eller en klistrigare bas så kommer skuggorna fram mycket bättre. Jag använder alltid primer eftersom jag har så oljiga lock så för mig så spelar detta ingen roll. Duon 08 med Daring Green och Passionate Violet är den som har bäst pigment medan Duo 09 Ecstatic Pink och Melancholic Blue blir lite mer flammig och har lite svårare att synas på huden.
 Dessa skuggor är väldigt enkla att sudda, nästan för enkla i min mening, då jag får applicera skuggan flera gånger för att få önskat tryck i skuggorna. 
Duosarna kostar 259 kr st.

Matte &Shimmer Blush trio med tre nyanser: Magic Sandstone ( skimmer), Ecstatic Pink ( matt) och Confindent Berry ( Satin)
 Den här rougetrio är väldigt fin, tycker att alla tre nyanserna blir supersnygga och de är också väldigt tjusiga en och en.

Pigmenteringen på rougen är väldigt fin, den enda som är lite åt det flammiga hållet när man swatchar den men det är inget som märks när man applicerar den på kinderna. Paletten kostar 285 kr.

Det två läpprodukterna som släpps är ett läppstift och ett läppglans i ungefär samma nyans. De framstår som snäppet mer korall på min bild här än vad de gör i verkligheten. Har lite blandade känslor om dessa. De är otroligt trevliga på och känns återfuktande men jag är inte helt såld på nyansen. På mig så blir läppstiftet lite åt nude hållet och jag föredrar lite mer färg och läppglanset syns knappt. Det är en väldigt klädsam nude däremot så om man gillar sånt så kan dessa absolut vara värda att spana in.
Läppstift 18 kostar 215 kr och läppglanset 07 kostar 171 kr.


Kajal 08
Denna kajal är otroligt bra nyans, perfekt rent av. Den har den perfekta balans mellan brunt, svart och grått, sitter riktigt bra och är lätt att tona ut. Tyckte den sved lite när jag hade den på vattenlinjen men längs med fransraden så är den väldigt fin! Jag har främst använt den som bas under skuggor då den är en sån bra färg att bygga sotningar på. Kajalen kostar 159 kr.




Jag tycker att detta är en fin kollektion och väl värd att spana in och de som gillar ekologiskt/naturligt smink får inte missa att spana in denna!
Har redan använt produkterna en hel del så det kommer att dyka upp sminkningar i bloggen där jag använder dessa och då får ni också se hur de ser ut på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar