tisdag 18 mars 2014

Blackbuster





En klassisk look med fokus på eyeliner, jag är väldigt förtjust i eyeliner och tycker att det är ett snabbt och enkelt sätt att piffa till sig på morgonen. Blackbuster från L´Oréal är väldigt enkel att måla med och en få bra linjen men den är lite svårare att få jämn i färgen och man behöver gå över linjen några gånger.
Testade också en ny eyeliner på vattenlinjen som är ljuslila, och tycker att det verkar väldigt lovande. Ska testa med lite fler olika skuggor och se vad jag tycker.

Ansikte:
AnneMarie Börlind BB cream i Beige
Garnier 2 in 1 tinted eye roll-on i 02 Fair
Clinique All about eyes concealer i 03 Petal
bareMinerals Stroke of light i Luminous 1
Lumiere Minerals Salmon concealer
Nars Orgasm


Ögonbryn:
Anastasia Brow wiz i Brunette
Maybelline Brow drama i Medium Brown

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
Urban Decay Naked
Urban Decay Buck
Wet n Wild Brulée
NARS Orgasm blush
Urban Decay Sin
L´Oréal Superliner Blackbuster
Make up Store Illusion eyeliner
The Body Shop eye definer i Moonstone
H&M Highlighter powder
Nouba Cil Prodige

Läppar:
Lily Lolo Intense Crush


Jag började med att grunda med UDPP och därefter så har jag lagt Naked strax ovanför globlinjen och Buck i den för att förstärka den. På den rörliga delen av locket har jag lagt Sin lite försiktigt för att få ett lätt skimmer. Med eyeliner blackbuster har jag gjort en ganska ordentlig eyeliner som slutar i en liten men bred vinge. Jag har också haft lite av rougen Orgasm i globlinjen dels för att värma upp ögonen lite.
På vattenlinjen har jag den ljulila pennan Illusion.
Som highligter under ögonbrynet har jag använt den hudfärgade skuggan Brulée och vid den inre ögonvrån grundade jag med den champangefärgade eyeliner Moonstone och la lite av H&M Higlighter ovanpå den.
På läpparna har jag läppstiftet Intense crush som jag försiktigt bitit av mot ett papper.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar