söndag 16 februari 2014

Veckans kvintett- fem produkter från veckan som gått v.7


Min hy börjar sakta bete sig lite mer normalt och inte vara så rackarns torr men det kan också bero på att vi har haft lite varmare väder här den senaste veckan. Tror också att jag har lyckats hitta en hel del bra produkter som hjälper till när jag på mässan Acadermia förra vecka så fick jag också en del prover på masker så det ser jag fram emot att testa.
Denna vecka så har jag kört mycket på en naturlig bas med lätt sotade ögon eftersom det går så otroligt snabbt. Man kan lätt hamna i att man använder samma produkter varje dag, inget fel med det egentligen men för mig som dels lägger ut sminkningar på bloggen och dels vill testa så mycket produkter så blir det lite dumt och lite tråkigt. Det jag gör att jag brukar alternera mellan ett par sminkningar under veckan och sen ändra vilka sminkiningar jag alternerar mellan från vecka till vecka. Är jag stressad på morgonen så blir det något enkelt som jag är bevkäm med och som går fort att göra men annars så brukar jag lägga en 15-20 minuter på att sminka mig.

Gilda AHA mask
Har inte testat denna så länge men hittills så är jag imponerad. Den exfolierar milt och lämnar min hud sammetslen. Min hy har sen den blev kallare ute bilvit mycket torrare och med torrhetsflagor och då är exfoliering och fuktmasker ett måste.

AnneMarie Börlind BB cream
Det jag gillar bäst med denna är att jag känner mig återfuktad väldigt länge och den passar sig väldigt bra för torr hud helt enkelt. Den har en lättare täckning och snarare än färgad dagkräm än en foundation men den dämpar ändå det röda i min hy. Om jag vill ha lite mer täckning så tar jag lite mineralfoundation i t-zonen.

MAC Satin Taupe
En skugga som jag faktiskt väntade väldigt länge med att köpa och det var Des och Sanna som övertalade mig att köpa den tillslut. Ärligt så förstår jag inte varför jag väntade så länge då den är fantastisk. Denna vecka så har jag använt denna på hel ögonlocket, tonat ut den i globlinjen och sen highlighter under ögonbrynet och sen vid den inre ögonvrån. Snabbt, enkelt och snyggt!

H&M Higlighter
Denna snubblade jag över när jag var inne och tittade på nagellack på H&M och var tvungen att swatcha den. Jag blev väldigt förvånad över hur fin den är, den är en lite guldigare variant av MAC Naked Lunch och Urban Decay Virgin. Ger ett otroligt fint lyster.

Anastasia Brow Wiz
Troligen världens bästa brypenna som gör den enkelt att fylla i sina bryn. Jag har ett ögonbryn där håren inte riktigt vill växa där min gamla nopprand går och med denna så blir det enkelt att fylla i där så att jag inte får ett jack i brynet. Den sitter också otroligt bra så jag behöver inte vara rädd att den försvinner under dagen.

Vad har ni haft för favorit från veckan som gått?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar