måndag 10 februari 2014

Veckans kvintett - fem produkter från veckan som gått v.6



Kom på alldeles nyss att jag hade glömt lägga upp veckan kvintett så nu sitter jag också skyndar mig lite.
Jag har denna vecka litat mycket på gamla favoriter samt att jag har hittat ett nytt favoritlack. 
ILNP Nostalgia är troligen det vackraste lacket jag har haft på mina naglar, det är en duokromt lack som skiftar i grönt, guld och bronsigt rosa. Kommer att visa upp det i ett eget inlägg sen och då får ni se fler bilder.


The Body Shop Camomile Waterproof eye and lip makeup remover
Den tar bort vattenfast smink, eller jag smink överhuvudtaget, väldigt effektiv och är mild. Den svider inte i ögonen eller ger en oljig hinna. Den bästa eye makeup remover jag testat helt enkelt och jag kan inte tänka mig att vara utan.

E.l.f  Eye transfomer palette
En väldigt fin palett som man antingen kan använda som higlighter eller lägga över mörka skuggor för att få en fin skiftning i dem. Paletten innehåller fyra nyanser: en grön, en guld, en rosa och en blå . Den är otroligt användbar och den guldiga skuggan använder jag i princip dagligen. Den är också väldigt dryg, jag har haft min i flera år och det märks knappt på skuggorna att jag använt dem.

Urban Decay 24/7 Liquid liner i Radium
Fruktansvärt fin blå nyans, väldigt lätt att måla med och sitter otroligt bra. Kan svida lite i ögonen om man lyckas med att få den flytande eyeliner i dem ( var lite trött och ostadigt på handen en morgon...) men som sagt otroligt fin nyans!

ILNP Nostalgia 
Min bild ovan gör den faktiskt inte alls rättvis, jag kommer att lägga upp ett inlägg tillägnat bara detta lack senare så får ni se. Det är ett duokromt lack som skiftar från grönt till guld och bronsigt rosa. Skiftningarna är otroligt starka och man ser flera färgerna på nageln samtidigt. Jag äger tyvärr inte detta lack, har fått låna det av Lina (Nageldraken) men jag kommer att köpa några lack från ILNP inom en snar framtid för detta lack är helt otroligt snyggt!

L´Oréal Glam Shine Balmy gloss i Dare the dragon fruit
Så otroligt vackert läppglans/stift och har varit en favorit sen jag köpte den i somras. Den är en typisk jag färg; rosa med en dragning mot lila och med blått glitter i. Den sitter bra på läpparna, känns ganska återfuktande och den ger en väldigt fin färg som går att bygga upp om man vill det.


2 kommentarer:

  1. Alltså lacket ser verkligen ut som Chanels Peridot, måste jämföras!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. I vissa ljus så är den ganska lika men denna skiftar över mot rosa också och det tror jag inte att Peridot gör. Har tyvärr inte Peridot själv ( var för snål) men har några dupes till den och vad jag kan se där så är det just att den här går över mot rosa också.

      Radera