tisdag 25 februari 2014

Våren 2014 hos The Body Shop

Som ni kanske har märkt så är jag väldigt förtjust i The Body Shop och deras produkter. Kommer fortfarande ihåg hur otroligt roligt det var när jag hade flyttat hit till Uppsala och hade tillgång till The Body Shop i princip när jag ville. Bland de första paletterna som jag köpte så fanns Shimmer Cubes så de har en liten speciell plats i mitt hjärta!
Det jag gillar mest med Shimmer Cubesen är att man antingen kan applicera dem som de är för att få en lättare applicering eller också kan man fukta penseln och då får man en fanastisk pigmentrik metallisk färg.

Våren hos The Body Shop går dels i ljuva rosa toner men också mer jordiga toner.

Shimmer Cube 26 Pink innehåller fyra skuggor i rosa nyanser och känns väldigt ljuv och passar bra för våren. Jag är inte helt såld på denna palett, den är fin men jag tycker att jag behöver lägga till ögonskuggor för att få en sminkning som känns bra. Jag gillar skuggorna och tycker de blir riktigt fina på locket men för att jag ska känna mig bekväm med att ha rosa på på locket så kombinerar jag det gärna med matta mellanbruna skuggor i globlinjen. Min favorit här är den mörkrosa skuggan som är riktigt fin på.

Shimmer Cube 30 Brown innehåller fyra skuggor i mera jordiga toner med skuggor i koppar, brunt och guld. Väldigt fint och som jag nämnt tidigare så älskar jag den kopparfärgade skuggan. Den här paletten känner jag är mer användbar och jag behöver endast lägga till en matt hudfärgad skugga och sen är jag nöjd. Detta kan faktiskt vara en av mina favoriter bland Shimmer Cubsen och kommer tätt in på min stora favorit Lily Cole Shimmer Cube 24.

The Body Shop släppte i slutet av 2012 ( eller möjligen början av 2013) läppglans i samma dofter som deras populära body butters och nu kommer det två nya. De tidigare har varit antingen utan skimmer eller med mer direkt skimmer medan de två nya glansen innehåller mycket skimmer.
De påminner lite svagt om MAC läppglans som kan vara riktigt blingit men det är inte fullt lika klistrigt. 

De kommer i två färger; den rosa 56 Rose som luktar ros och 12 Vanilla som luktar vanilj och jag tycker att båda luktar gott. De är inte så pigemtnerade så att det blir någon direkt färg till läpparna utan det men ser mest är skimret.
Vad tycker ni om The Body Shops vårkollektion? 

1 kommentar:

  1. helt underbara färger, piggar upp min nuna just nu :)

    SvaraRadera