måndag 10 februari 2014

Radium

I veckan kvintett så berättade jag lite om en av favoriterna från förra veckan, den otroligt fina eyeliner Radium från Urban Decay och detta är en av de sminkningar som jag gjorde med den.
Jag valde att kombinera den med en ganska mjuk sminkning i övrigt och att använda den blå higlighterna från E.l.f eye transfomer paletten.

Ansikte:
YSL Le Teint Touche Éclat i B40
Garnier 2 in 1 tinted eye roll-on i 02 Fair
Clinique All about eyes concealer i 03 Light Petal
bareMinerals Stroke of light i Luminous 1
Lumiere Minerals Salmon concealer
NARS Orgasm

Ögonbryn:
Anastasia Brow wiz i Brunette
Maybelline Brow drama i Medium brown

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
Urban Decay Naked
Urban Decay Buck
E.l.e eye transfomer, den blåa skuggan
Urban Decay 27/7 liquid liner i Radium
Wet n Wild Brulée
Nouba Cil Prodige

Jag började med att grunda med UDPP och därefter svepte jag Naked i globlinjen och strax ovanför globlinjen. Jag fördjupade globlinjen lite extra med den snäppet mörkare skuggan Buck.
Eyeliner är gjort med den blåa flytande eyeliner Radium och jag valde att göra en ganska markerad eyeliner med en längre vinge.

På själva ögonlocket och som higlighter vid den inre ögonvrån har jag använt den blåa higlightern från E.l.f eye transformer paletten. Under ögonbrynet har jag den matta hudfärgade skuggan Brulée

3 kommentarer: