måndag 3 februari 2014

Off the Page


Jag har kört väldigt mycket med gult och orange de senaste två veckor och detta är en av varianterna som jag gjorde. Min eyeliner blev inte helt perfekt för tiden tog helt enkelt slut och penseln på Dr Hauschkas flytande eyeliner är lite småknepig att använda. Den är väldigt bra, blir väldigt svart och sitter bra men som sagt penseln är lite knepig.
Den orange skuggan Off the Page är väldigt fin, den har mycket guldskimmer i sig så den drar defintvit mot det gula hållet än mot det röda, och tyvärr så har den legat bortglömd i min sminklåda. Jag blev så inspirerad av vackra Aida att leka lite mer med gult och orange som är väldigt fina färger till bruna ögon.
Just denna variant blev lite mer diskret än vad jag ville ha den men samtidigt så är den väldigt bäbar.

Ansikte:
YSL Le Teint Touche Éclat i B40
Gariner 2 in 1 tinted eye roll-on i Fair
Clinique All about eyes concealer i 03 light petal
bareMinerals Stroke of light i Luminous 1
Lumiere Minerals Salmon concealer
Nars Orgasm

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
Essence Stay all day longlasting eyeshadow i For Fairies
MAC Off the Page
Sleek Makeup Screwdriver ( från Sleek Curaçao paletten)
Urban Decay Naked
Urban Decay Buck
The Body Shop eye definer i Moonstone
Wet n Wild Brulée
Dr Hauschka Flytande eyeliner i svart
Nouba Cil Prodige


Jag började med att grunda med UDPP och därefter så tog jag krämskuggan For Fairies över hela den rörliga delen av locket. På den inre halvan så lade jag den gula skuggan Screwdriver och på den yttre halvan den oranga skuggan Off the Page.
Globlinjen fördjupade jag med Buck som jag sedan tonade ut med Naked. Som higlighter i den inre ögonvrån har jag champangefärgade penna Moonstone och under ögonbrynet den hudfärgade matta skuggan Brulée.
Jag har använt Dr Hauschkas flytande svarta eyeliner för att göra min eyeliner och jag valde att hålla vingen ganska lite för att det inte skulle bli för mycket svart.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar