onsdag 5 februari 2014

Maybelline Knitted Gold

Maybelline Knitted Gold kom ut med Brocades kollektion som var deras julkollektion 2013. Jag såg detta lack i butik i slutet av november och blev genast sugen men valde att inte köpa det. När jag sen strax innan jul insåg att jag verkligen ville ha lacket så blev det en hel del letande innan jag lyckades hitta det sista expemlaret på Kicks.

Knitted Gold är ett lack med en vitguldig bas och hexagonglitter i rosa, det är lätt att lacka med och jag har använt mig av tre tunna lager för att få det täckande.

I ljuset så skiftar färgen från att vara mer vit skimrig med rosa glitter och inslag av guld till väldigt guldig med rosa inslag ( som man ser på bilden ovan). Lacket är otroligt fint och väldigt unikt i min samling.

Jag har använt Essie Ridge filler base som baslack och sedan lagt ett medeltunt lager Isadora Peel off base, håller på att testa lite olika varainter av applicering av Peel off base men mer om det vid ett senare tillfälle.
Över Peel off Basen så har jag tre tunna lager av Knitted Gold och sedan har jag avslutat med det snabbtorkande överlacket Seche Vite.

Knitted Gold är ett väldigt tjusigt lack och om ni kan få tag på det så rekomenderar jag det verkligen!

2 kommentarer:

  1. Åh, jag ångrar så att jag inte köpte det, så jädra snyggt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Otroligt snyggt! I USA så ska denna numera ingå i det permanenta sortimentet så förhoppningsvis blir det så här också!

      Radera