fredag 21 februari 2014

Kopparbrunt


Den nya paletten som The Body Shop släppte nu till våren med bruna skuggor har jag använt en hel del på senaste tiden. Främsta anledningen är den gudomligt fina kopparskugga som finns i paletten men de andra färgerna är också fina.
Det som är fiffigt med The Body Shop Shimmer cubes är att de kan användas både torra och lätt fuktade och när man fuktar penseln lätt så får man en metallisk och väldigt pigmenterad skugga.
Eftersom jag inte har använt blixt till fotona så syns det inte riktigt hur metallisk de blir men ni får tro mig helt enkelt.

Ansikte:
YSL Le Teint Touche Éclat i B40
Garnier 2 in 1 tinted eye roll-on i 02 Fair
Clinique All about eyes concealer i 03 Light Petal
bareMinerals Stroke of light i Luminous 1
Lumiere Minerals Salmon concealer
NARS Orgasm

Ögon:
Urban Decay Primer potion
The Body Shop shimmer cube 30 Brown
Urban Decay Naked
Wet n Wild Brulée
The Body Shop eye definer i Moonstone
Nouba Cil Prodige Mascara


Jag började med att grunda med UDPP och därefter så tog jag Naked och lade den i globlinjen och strax ovanför den.
Med en fuktad borste applicerade jag sedan den kopaprfärgade skuggan på den rörliga delen av locket samt att jag fördjupade glolbinjen med den mörbruna skuggan från samma palett.
Under ögonbrynet så använde jag den matta hudfärgade skuggan Brulée.

Längs med nedre fransraden har jag suddat ut den mörkbruna skugga och vid den inre ögonvrån har jag fröst grundat med den champangefärgade kajalen Moonstone och sen lagt lite av den ljusa skuggan från Shimmer cuben.

2 kommentarer: