onsdag 26 februari 2014

Concret Radium


Den här sminkningen kan känns lite stark kanske för en vardag men jag har en tendens att sminka mig ganska mycket när jag är trött. Vill dessutom får använding för Urban Decay Book of Shadows Vol 3 och då särskilt skuggan Radium.
Bilderna blev inte så bra, väldigt många blev suddiga och den enda närbilden men ögonen öppna som inte blev suddig är tagen med blixt men det får duga helt enkelt.

Ansikte:
AnneMarieBörling BB cream i Beige
Garnier 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 Fair
Clinique All about eyes concealer i 03 Light Petal
bareMineals Stroke of light i Luminous 1
Lumiere Minerals Salmon concealer
NARS Orgasm

Ögonbryn:
Anastasia Brow Wiz i Brunette
Maybelline Brow drama i Medium Brown

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
Urban decay 24/7 liner Binge
Urban Decay Radium
Urban Decay Naked
Urban Decay Buck
MAC Concret
The Body Shop Moonstone
Dr Hauschka Flytande eyeliner Svart
Wet n Wild Brulée
E.l.f Eye transfomer palette
H&M Kajal Vit
Urban Decay 24/7 liner i Zero
Nouba Cil Prodige

Jag började med att grunda med UDPP och därefter så tog jag Naked och Buck som jag lade i globlinjen och strax ovanför den. 
På den rörliga delen av locket så tog jag först ett tunt lager av den blåa eyeliner Binge och över den så lade jag den blåa skuggan Radium som jag också försiktigt suddade upp mot globlinjen men gick inte så mycket ovanför.
I det yttre v:et har jag den mörkblåa skuggan Contrast och jag har också lagt den in mot globlinjen och längs med den nedre fransraden.
Längs med själva fransrötterna på nedrefransraden så har jag lagt den svarta eyeliner Zero, den är väldigt försiktigt applicerat. På vattenlinjen så har jag den vita kajalen från H&M vilket tillsammans med Contrast och Zero blev grå ( vilket jag var ute efter). Längs med den övre fransraden så har jag också gjort en tunn eyeliner med Dr Hauschka flytande eyeliner.


Som highlighter under ögonbrynet har jag använt den hudfärgade skuggan Brulée och vid den inre ögonvrån har jag använt eyeliner Moonstone som jag sedan toppat med den guldiga skuggan från E.l.f eye transformer paletten.


3 kommentarer:

  1. jättesnyggt! Inte alls för starkt tycker jag. Och det där med mer smink när man är trött känner jag igen :)

    SvaraRadera
  2. Jättefint! Vilken underbar skugga!

    SvaraRadera