söndag 19 januari 2014

Veckans kvintett- fem produkter från veckan som gått v.3



Den första riktigta vinterveckan för mig och det har märkts både på hud och hår. Jag har haft problem med statiskt hår och väldigt torra läppar.
Min hy har också varit ganska torr men det tror jag beror mer på att mitt serum tog slut men fick äntligen påfyllning av det i torsdags.

YSL Le Teint Thouche Éclat
Den här foundationen är så otroligt bra, den täcker allt som jag vill täcka men ger lyster och ser naturlig ut och den är min absoluta favorit bland de flytande foundations. Det är faktiskt löjligt så bra den är!

Lanolips 101 Ointment
Mina läppar har varit supertorra nu i veckan som varit så jag har kört stenhårt på 101 ointment från Lanolips som är otroligt bra återfuktare. Jag har denna som jag använder på kvällen innan jag går och lägger mig samt på morgonen. Behöver jag smörja in på dagen så har jag en annan produkt från Lanolips som innehåller spf 15 och är färgad.

Urban Decay Naked Palette
Denna är ingen nyhet att den är min favorit, använder vissa av färgerna i princip varje gång jag sminkar mig vilket speciellt syns på färgen Naked som jag snart har gjort slut på. Denna vecka så har jag i princip kört enbart på denna palett.

Garden of Wisdom Autumn Olive Berry HA serum
GoW Autumn Olive Berry är ett serum som innehåller hylauronsyra och den gör under för min hy. Inte nog med att den verkar lugna ned mina röda partier så upplever jag också att min hy känns mer återfuktad och inte lika stram när jag använder denna.

Indigo Bananas Hermes
Detta lack köpte jag från Edgy Polish och det dök upp på tisdagen och åkte ganska snabbt på naglarna. Lacket är fantastiskt vackert då det skiftar från lila, rosa mot blått och innehåller prismatiskt glitter. Otroligt snyggt helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar