fredag 10 januari 2014

Veckans kvintett - fem produkter från veckan som gått v.2

Jag tänkte börja med ett nytt inslag här i bloggen där jag i slutet av veckan visar upp fem produkter som jag använt mycket under veckan som gått.

Dr Hauschka Ansiktsvatten - jag använder den när jag gjort klart min makeup och vill få bort den pudriga ytan eller om jag känner mig lite torr och bara vill fräscha upp huden lite. Väldigt bra faktiskt, skön att använda och luktar gott.

Lumene CC Powder- Utmärkt puder för att ta ned rödheten i huden samt för att få makeupen att hålla längre.

OPI In true Stefani fashion- Så otroligt snyggt lack, riktigt tokglittrigt och går att få täckande med ca 4 lager. Det är absolut värt besväret. Kommer ut i butik i mitten av januari och jag kommer natuligtvis att visa upp det i ett eget inlägg.

Dior Addict Exotique 751- mitt första Dior Addict läppstift och så otroligt trevligt läppstift. Den glider på fantastiskt fint på läpparna, ger fin glans och bra med färg. Man kan antingen ta en lätt hint av färg elller ta lite mer som jag gjorde. Älskar färgen på denna och det är dessutom återfuktande.

Nars Orgasm- Varför har jag väntat så länge på att skaffa detta rouge? Trodde att hype var överdriven och att den omöjligen kunde vara så fin som alla sa och dessutom så trodde jag inte att nyansen skulle klä mig men ack så fel jag hade. Orgasm är ett fantastiskt fint rouge och jag förstår nu varför det är så hypat. Den ger ett sånt fint glöd på kinderna utan att se onaturligt ut. Helt klart en ny favorit!

2 kommentarer:

  1. Jag är väldigt nyfiken på Lumene CC Powder för hört flera som gillar det:) Och Dior stiftet ser ju ut att ha en underbar nyans :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dior stiftet är väldigt fint! Lumene CC powder är faktiskt riktigt bra och jag tror att du skulle gilla den. Jag är ju lite torrare och nu sen vinter slog till så har jag inte kunnat använda den eftersom jag har lite torrhetsflagor på kinderna...

      Radera