lördag 4 januari 2014

Pop Petrol

När jag hittade den blåa Indigo Paris kajalen från Lancome så hittade jag också Pop Petrol och även om jag inte är riktigt lika förtjust i denna som i Indigo Paris så är det en väldigt bra kajal. Det jag gillar mest med båda kajalerna är deras hållbarhet, de varken smetar eller lägger sig på andra ställen än där jag placerar dem.
Den här sminkning ska jag erkänna är inte från detta år utan från slutet av 2013 men jag har en del i arkivet som jag tänkte använda mig av eftersom jag har haft semester nu i snart två veckor vilket har inneburit väldigt lite smink och väldigt mycket pyjamasbyxor.

Ansikte:
YSL Le Teint Touche Èclat i B40
Garnier 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 Fair
MAC Mineralize concealer i NW20
bareMinerals Stroke of Light i Luminous 01
Lumiere Minerals Salmon concealer
Dr Hauschka Bronze puder i Terracotta

Ögonbryn:
Anastasia Brow Wiz i Brunette
Maybelline Brow drama i Medium Brown

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
Essence Stay all day longlasting eyeshadow i For Fairies
Urban Decay Naked
Wet n Wild Brulée
Lancome Le Crayon khôl i Pop Petrol
The Body Shop Eye definer i Moonstone
Nouba Cil Prodige mascara

Jag började med att grunda med UDPP och därefter så lade jag krämskuggan For Fairies över hela den rörliga delen av locket.
Med en fluffig broste så suddade jag in Naked i globlinjen och strax ovanför för att få lite mer djup.
Som highlighter under ögonbrynet har jag använt den matta skuggan Brulée och vid den inre ögonvrån så har jag använt den champangefärgade kajalen Moonstone.
Kajalen Pop Petrol har jag applicerat längs med den nedre fransraden och suddat utan samt att jag har använt det längs med den övre franraden och gjort en lite men diskret vinge.
På läpparna har jag bara läppbalsam.




2 kommentarer:

  1. Jättefint! Och vilka härliga Lancome-fynd, deras kajaler är så himla bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Deras eyeliner är faktiskt vansinnigt bra, kan vara den första jag hittat som inte smetar ut sig i ögonvrån under dagen

      Radera