måndag 27 januari 2014

OPI Gwen Stefani kollektionen



OPI har i samarbete med Gwen Stefani tagit fram en väldigt fin kollektion beståeende av 6 lack och ett effekt lack med speciellt underlack.

Lacken är väldigt bra, de glider på bra på nageln och täcker med 1-2 lager. Krämlacken i kollektion är kanske inte så unika men det är ack så trevliga att lacka med men jag kan lätt säga att favoriterna för mig är de två matta lacken och särskilt det svarta matta lacket. De mattalacken är en ny formula som de kallar Satin som helt enkelt är ett mattlack med skimmer eller lyster.


Hey Baby - Barbierosa krämlack som blir väldigt glansigt

4 in the morning - Matt svart lack som har en satinaktig yta. I lacket så finns det silver skimmer men det är inget som syns på nageln

Love.Angel.Music.Baby - Matt guldlack med guldskimmer. Detta lack kan det räcka med ett lager för att få snyggt.

I sing in color - Mörk vampig vinrött crellylack med en hint av lila. Otroligt fint och lätt att lacka med.

In true Stefani fashion - Prismatiskt- och silverglitter i en genomskinlig bas. Går att använda på egen hand om man applicerar fyra lager.

Over & Over a-gwen - Klassiskt rött krämlack, väldigt glansigt och täcker med två lager.
I sing in color, Over & Over a-gwen, Hey Baby, In true Stefani fashion, 4 in the morning, Love.Angel.Music.Baby

I kollektion ingår också ett effektlack som kallas för en one night only wear och den har jag tyvärr inte fått se live eller testat men den verkar otroligt fin.

Push & Shove - Silver kromlack som kommer i ett kit med ett litet baslack som heter Lay down that base och det ska användas utan ett överlack.

Överlag så måste jag säga att jag gillar denna kollektion, inte så otroligt unika färger kanske men de känns väldigt passande för en Gwen Stefani kollektion. Jag är som jag nämde ovan också otroligt förtjust i de nya Satin/matta lacken som jag tycker är helt underbara.
Lacken ska alla finnas i butik nu och kostar 150 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar