tisdag 21 januari 2014

OPI 4 in the morning och OPI Love.Angel.Music.Baby





OPI 4 in the morning och OPI Love.Angel.Music.Baby kom ut med Gwen Stefani kollektion och de finns i butik nu. Överlag så är detta en väldigt fin kollektion men dessa två lack fångade min blick och fick bli de första att testas.

4 in the morning är ett matt svart lack och till min stora glädje så satt det väldigt bra på naglarna. 
Lacket i flaskan ser ut att ha ett finmalt skimmer men på naglarna så blir det bara svart.

Love.Angel.Music.Baby är ett guldglittrigt matt lack och nyansen är en ganska blek variant av guld som inte är för gul.

Båda lacken är lätta att lacka med, de flyter på bra på nageln, lägger sig jämt och torkar snabbt. Jag är också väldigt imponerad över hållbarheten. De matta lack som kom ut från OPI för ett antal år sen chippade samma dag som jag hade lackat med dem men dessa satt i 4 dagar utan problem. Foton här är på dag 4 strax innan jag tog bort lacket. Jag tycker att båda lacken är otroligt snygga men den jag gillar bäst är nog 4 in the morning.

Som baslack har jag använt Essie Ridge Filling base oxh sedan två tunna lager av 4 in the morning och två tunna av L.A.M.B.

2 kommentarer:

  1. Jag är lite sugen på att köpa 4 in the morning men guldpartiklarna får mig att vara lite skeptisk. Har haft liknande lack innan och då har partiklarna suttit kvar långt efter att själva lacket försvunnit, med hjälp av remover då. Du märkte inte av något sådant problem?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen av lacken tyckte jag var några problem att få bort och det var mycket enklare än att få bort glitter. Det svarta lacket 4 in the morning går bort snabbare är det guldiga Love.Angel.Music.Baby men den var inte heller svår att få bort. Jag använder Depends Dip in remover och tycker den gör ett strålande jobb på de flesta lack.

      Radera