fredag 17 januari 2014

Från dag till kväll med MAC Club


Det här är egentligen en festsminkning från november då vi hade personalfest men den har bilvit liggande i arkivet. Just att gå från dag till kväll kan vara lite besvärligt och speciellt om man som jag vill byta från glasögon till linser. Mitt knep brukar vara att jag inte sminkar mig så mycket kring ögonen på dagen utan att jag satsar på basen istället eftersom jag då int behöver göra så mycket med den till kvällen utan kan satsa på ögonen.. Efter att jag har satt på mig linserna så vill jag göra något som går riktigt fort då väljer jag ofta en sotning. Just denna sminking gick ganska snabbt att göra, tog ca 10 min för mig att få ögonen färdiga.
 
Ansikte:
YSL Le Teint Touche Éclat i B40
Garnier 2 in 1 tinted eye roll-on i 02 Fair
MAC Mineralize concealer i NW20
bareMinerals Stroke of light i Luminous 1
Lumiere Minerals Salmon concealer
Dr Hauschka Bronze puder Terracotta
 
Det som jag lade till för basen förutom att jag bättrade på concealer är ett puder för att få det att hålla lite längre på kvällen. Använde Organiqs Face powder i Natural Beige.
 
Ögonbryn:
Anastasia Brow wiz i Brunette
Maybelline Briw drama i Medium brown
 
Ögon:
Urban Decay Primer Potion
Essence Stay all day longlasting eyeshadow i For Fairies
Dr Hauschka ögonskugga i 02 Skimrande Jord
Wet n Wild Brulée
Isadora All day long lash mascara
 
För kvällen så lade jag till:
Avon gel eyeliner pencil i Black
MAC Club
Urban Decay Naked
Urban Decay Buck
Urban Decay Virgin
 
Läppar:
MAC Pre & prime Lips
Maybelline Superstay 14HR lipstick i Non Stop Red
 
 
Jag började med grunda med UDPP och krämskuggan For Fairies och sedan svepte jag Skimrande Jord over hela locket och suddade.
På kvällen så tog jag den svarta kajalen och målade bade den övre och nedre vattenlinjen samt att jag lade den längs med övre och nere fransraden och suddade den med hjälp av en tops.
På locket och längs med den nedre fransraden packade jag sedan skuggan Club, som är duokrom så man får två nyanser i en, och som jag suddade i globlinjen. För att att få en bra övergång så lade jag också lite Buck och Naked i globlinjen
Som highlighter har jag under ögonbrynet den hudfärgade matta skuggan Brulée och vid den inre ögonvrån har jag Virgin.
På läpparna har jag det röda läppstiftet Non Stop Red som jag bitit av mot ett papper.
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar